כשאלי אוחנה, מוני ברוש וחיים נבון פנו בסוף השבוע שעבר לעידן ורד, דן איינבינדר ואופיר קריאף והבהירו להם שהמצב החדש מחייב קיצוץ רוחבי בשכר השחקנים והעובדים במועדון הכדורגל של בית"ר, היו ברורים שני דברים. הראשון: החומר האנושי בבית"ר לא יעשה שרירים כמו בהפועל באר שבע והפועל תל אביב וצפוי ליישר קו עם הגזירות החדשות. השני: המועמדים היחידים שעשויים למרוד במשמעת הסיעתית בבית וגן הם אנטואן קונטה ופרדי פלומיין.
1 צפייה בגלריה
אנטואן קונטה ופרדי פלומיין
אנטואן קונטה ופרדי פלומיין
אנטואן קונטה ופרדי פלומיין
(צילום: עוז מועלם)
שלושת שחקניה הבכירים של בית"ר חזרו להנהלה עם תשובה חיובית לדרישה לקצץ 30 אחוז מהשכר. הם אפילו הסכימו להעלות את אחוזי הקיצוץ בתנאי שעובדי המועדון שמרוויחים עד עשרת אלפים שקל לא ייפגעו. בבית"ר העמידו את הקיצוץ על 25 אחוזים עד סוף העונה, עם סעיף שאומר שבמידה שבמכבי תל אביב ומכבי חיפה יתבצע קיצוץ שנוגע לשכר של העונה הבאה גם בבית"ר ינקטו את הצעד הזה.
"אחרי כל מה שהמועדון נתן לנו, ולנוכח המצב הקיים שפוגע בכל תחומי החיים, מחובתנו להירתם לטובת המועדון ולעתידו", היתה תשובת השחקנים.
חלק מהשחקנים אומנם ביקשו להתייעץ עם הסוכנים ובני המשפחה שלהם, ואחרים ביקשו זמן למחשבה, אבל בגדול כולם הלכו לקראת המועדון. כולם, חוץ מקונטה ופלומיין, כשהמגן הצרפתי קונטה דורש בתמורה לקיצוץ את כרטיס השחקן שלו (שעליו בית"ר בתקופת טביב שילמה 350 אלף דולר). פלומיין, כפי שהוא נוהג לא פעם כשמשהו לא מוצא חן בעיניו, פשוט ניתק מגע. לא ענה לטלפונים.
"זכותו של כל אחד להגיב על עניינים שנוגעים לפרנסה שלו כמו שהוא בוחר לנכון", אמר לנו השבוע גורם בבית"ר. "אבל כל ההתנהלות הזאת היא פשוט יריקה בפרצוף. יש כאן עובדי מינהלה שעובדים גם בימי הקורונה מסביב לשעון והורידו להם רבע מהשכר והם לא פוצים פה, אבל שני האדונים פלומיין וקונטה שוב מתנהלים כאילו הם מורמים מעם, כאילו הם הביאו לבית"ר בשנים האחרונות אליפויות וגביעים והצטיינו כך שהם שינו את פני המועדון. זה להשתין מהמקפצה, והם יהיו הראשונים לשלם על כך את המחיר. לא נעים להגיד, אבל אנחנו בטוחים שבצרפת הם לא היו מתנהגים ככה".

כרוניקה ידועה מראש

מי שהתפלא על המרד של שני הצרפתים של בית"ר כנראה הוא עולה חדש שלא ממש מכיר את הנפשות הפועלות. מאיפה נתחיל? מקונטה, שמהרגע שהגיע לבית"ר אין יום שבבית וגן לא בודקים על איזה צד הוא התעורר בבוקר. פעם זה בקשות מוזרות לצאת לצרפת לטובת "סידורים אישיים", פעם זה נסיעה לדובאי בתואנה שהוא נוסע לטיפולים, ופעם זה איחור להגיע לארץ מנסיעה לחו"ל, בניגוד גמור להוראה שקיבל מקברניטי המועדון. ולא נדבר על שני הצהובים הטיפשיים במשחק מול בני יהודה, שהחריבו לבית"ר שלוש נקודות, ועל העובדה שסביב המגן הצרפתי צריך להלך כל הזמן על ביצים.
"גם בתקופה שלי הוא שידר כל הזמן שהוא לא רוצה להיות פה בגלל עניינים אישיים בצרפת" אמר לנו השבוע אלי טביב. "לדעתי, חוגג היה צריך לתת לו בתמורה לקיצוץ את כרטיס השחקן כי זה היה חוסך לו את השכר של קונטה בעונה הבאה מה גם שאחרי השתלטות הקורונה וחוקי המשחק החדשים שיהיו בעולם ובכדורגל, אני לא רוצה מצב שאפשר למכור אותו בסכום משביע רצון".
"זה לא נכון שאנטואן הוא היחיד שלא מוכן לחתום על הקיצוץ", מזדעק סוכנו של קונטה, פרנק בלחסן. "כולכם החלטתם לשים את כל הפוקוס על אנטואן, אבל יש עוד שחקנים שלא מוכנים לחתום על הקיצוץ, כמו עלי מוחמד ולוי גארסיה. אנחנו מדברים עם המועדון ואנחנו בסוף נגיע אל עמק השווה. מותר לאנטואן להיות חבר של פרדי פלומיין ולתמוך בו בפוסט. אתם תראו שהוא יחתום על הקיצוץ". קונטה ופלומיין חתמו על הקיצוץ אחרי שבית"ר סינדלה את המגן ומימשה עליו את האופציה ופלומיין אחרי שהוציא לכולם את הנשמה. למען הסר ספק, גם מוחמד, גארסיה ו־ורדסקה חתמו על קיצוץ מבלי להסס.
קונטה ופלומיין, לא היססו לפני שחתמו על הקיצוץ לפרסם השבוע פוסט מתגרה שבו כתבו "שניים נגד כולם" כדי להבדיל את עצמם עוד יותר מהחברים שלהם לקבוצה, למרות ששניהם (גם פלומיין) החליטו להתיישר ולהסכים לקיצוץ, מבחינתם ומבחינת המועדון זהו קו פרשת המים שמחייב להקיא אותם. גם לשחקנים הרבה יותר גדולים מהם אין מקום במועדון כדורגל בריא.

הפרדי ומשול

לא ברור מה עבר למשה חוגג בראש כשהוא העביר להפועל חדרה צ'ק של חצי מיליון דולר עבור פלומיין. מקצועית זה מהלך הגיוני כי הביצועים של פלומיין בחדרה ביחס לכוחות השוק הוכיחו שתג המחיר ריאלי. אבל אם חוגג היה מבצע תחקיר קטן הוא היה מגלה כי זה שהוא שילם חצי מיליון דולר ועוד כמעט 650 אלף דולר כשכר כולל בחוזה לשלוש שנים היה עבודה בעיניים כי יחד עם פלומיין צריך מטפל/ת צמוד/ה.
"כשפלומיין עזב את חדרה אנשים פה התחבקו", אומר לנו גורם שם. "אין ספק שמקצועית זה אחד הזרים הגדולים בתולדות המועדון הצנוע שלנו, אולי הגדול מכולם, אבל בשביל לטפל בו צריך 24 שעות ועוד ים של סבלנות. ואנחנו, שהכל אצלנו מתנהל עם כוח אדם מצומצם, הרגשנו שירד לנו תיק גדול מאוד מהגב".
קצת הסברים: באחד המקרים בחדרה נפרץ רכבו של פלומיין והמועדון חייב אותו בהשתתפות מינימלית של 450 שקל. "וואו, איזה פרצופים הוא עשה לנו", נזכר השבוע גורם בחדרה. "בא בלי חשק, עשה טובה שהתאמן, לא דיבר עם אף אחד, היה מתאמן והולך, והכל בגלל כמה מאות שקלים של השתתפות עצמית".
במקרה אחר הובהר לפלומיין שהדירה שיעניק לו המועדון תהיה בחדרה, העיר של הקבוצה שבה הוא משחק. "הוא בא ואמר שיש לו חברים צרפתים בנתניה והוא לא מוכן לשמוע על דירה שהיא לא בנתניה. הבנו שהוא ילך בעניין הזה עד הסוף, אז הוא השחקן היחיד שהסכמנו ללכת איתו לפנים משורת הדין ולתת לו דירה בנתניה".
לא ברור אם זה גילו הצעיר של פלומיין, או שפשוט מדובר בטיפוס שלא רואה אף אחד ממטר, ובגלל זה הוא רץ ללכת מכות עם אוהד מכבי תל אביב ומורחק משלושה משחקים, או רץ לריב עם שחקני מכבי חיפה משום שהקהל הירוק נהם לעברו. מה שבטוח זה שרחוק עם התנהלות כזאת הוא לא יגיע רחוק. "פלומיין, עם התנהלות נבונה, היה יכול לשחק בקצפת של אירופה אומרים בחדרה "אבל ההתנהגות הזאת עלולה לפגוע בו, כי אף אחד לא ירצה לגעת בו בקצב הזה", מסכם אותו גורם, "למרות שבאמת ששום דבר אצלו לא נובע מרוע אלא מילדותיות".
ההנחה הרווחת היא שלמרות שקונטה ופלומיין יישרו קו עם המועדון וחתמו על מה שצריך הם סיימו את דרכם בבית וגן. קונטה, שעליו מומשה האופציה השבוע כדי שיהיה ניתן למכור אותו, יוצע לכל המרבה במחיר. כך גם בנוגע לפלומיין, שמחזיק בחוזה בבית"ר לעוד עונה וחצי. זה צריך להיות שיעור חשוב עבור חוגג. לא מספיק מה שיש ברגליים. צריך לבדוק גם מה יש לאנשים שמקבלים את החולצה עם המנורה גם בראש ובלב.
למרות פניות חוזרות ונשנות, את תגובתם של קונטה ופלומיין לא ניתן היה להשיג.