פברואר 2020. רוני לוי ויוסי בניון מחפשים מספר 10 שימלא את החלל של מיכאל אוחנה הפצוע, ואת זה של גדי קינדה, שטס לקנזס סיטי. המאמן והמנהל המקצועי דאז החליטו לשים את כל הז'יטונים על חנן ממן, שבהפועל באר שבע ניסו להיפטר ממנו. יש לממן את כל התכונות שבגללן כל איש מקצוע מתאהב בו. מדובר בילד טוב ושקט שבא לעבוד, שאינו מתעסק בשום דבר שלא קשור לכדורגל. "חבוב שלוקח ברצינות את העבודה שלו ואף פעם לא מתעמת עם אף אחד", אומרים עליו אנשי מקצוע. זה די מדהים בהתחשב בעובדה שאבא שלו ברוך, אגדת כדורגל, נודע גם בפה הגדול שלו ובנטייה שלו להתעמת עם כל מה שזז. אגב, ממן ג'וניור הוא הרביעי אחרי שלוש בנות, וברוך אמר פעם ש"אם חנן לא היה מגיע היינו מנסים להביא ילדים לעולם עד עצם היום הזה".
2 צפייה בגלריה
חנן ממן
חנן ממן
חנן ממן
(צילום: עוז מועלם)
ממן לא הצליח להישאר בבית"ר לאורך זמן, בפעם השנייה ברציפות: גם בינואר האחרון וגם ב־2015, כשאלי טביב החליט לבסוף שלא לממש עליו את האופציה. בפעם הקודמת ממן סיים חוזה בבית"ר, טס לחופשה במקסיקו עם עומר אצילי, הבין שלא יקבל שדרוג בשכר והחליט לחזור הביתה להפועל חיפה.
במקרה של ספטמבר האחרון ממן כבר הבין, עם העזיבה של רוני לוי ויוסי בניון, שמשה חוגג סימן אותו. העובדה שחוגג פשוט לא מחזיק ממנו פלוס האספירציה של הבוס לנכש מכאן כל מי שמזוהה עם תקופת לוי־בניון לא השאירו לממן סיכוי.
בניגוד לאנטואן קונטה ודיוגו ורדסקה, למשל, שנאחזו בחוזה שלהם כבקרנות המזבח, ממן לא חיפש מלחמות. כחבר קרוב של דן איינבינדר הוא ראה מקרוב מה קורה למי שמנסה להיאבק בהחלטה של חוגג לגרש אותו מבית וגן וביקש להימנע מקרבות מיותרים. החיזור של מספר מועדונים רק זירז עבורו את ההחלטה להיכנס למשרד של החשב חיים נבון, לסגור על פיצוי כלכלי ולנסוע לסגור עם יואב כץ על חזרה מחודשת לצד האדום של חיפה.
יש לא מעט אנשים בבית"ר, בין שאלה שחקנים ובין שאנשי מקצוע, שבטוחים שבמצב הסגל הנוכחי הוויתור על ממן היה טעות פטאלית. בית"ר סובלת מאז תחילת העונה מחוליית קישור חלשה להחריד. ממן, כל כמה ששפת הגוף שלו אולי משדרת סוג של אדישות, הוא אחד הישראלים הבודדים בליגה שמספק את הסחורה בשני צידי המגרש, כלומר עובד הגנתית ומנפק מספרים. היכולת שלו להגיב על שינוי קצב המשחק מהגנה להתקפה היא משהו שאף אחד בבית"ר לא מסוגל לעשות (חוץ מעלי מוחמד, שאת המספרים שהוא סיפק בשנתיים בבית"ר אפשר למנות על כף יד אחת של קטוע אצבעות).

סוגר חשבון

כל מי שתהה אם בית"ר נהגה בחוכמה כשוויתרה על ממן קיבל את התשובה במשחק בין הצהובים־שחורים להפועל חיפה במחזור ה־14 בטדי. או אז, כשבית"ר הובילה 1:3 והיתה בדרך הבטוחה לניצחון על חיפה מוכת הקורונה, שגם איבדה את השוער שלה שנפצע, פנה מגן בית"ר לשכניו לספסל ואמר: "הייתי שם את חנן ממן אצלנו בהרכב לפני כל מספרי ה־10 שיש בקבוצה הזו". לא עברו כמה דקות וממן עם צמד לקח לבית"ר שתי נקודות, שמתברר בדיעבד שחסרו לצהובים־שחורים במאבקם על מקום בפלייאוף העליון, ובדיעבד אולי גם השאירו את חיפה בליגה. ממן, אגב, חגג את הצמד בתנועת הריון לכבוד ההריון של רעייתו, כשאחרי בת בני הזוג מצפים לבן. סגירת חשבון תקשורתית עם בית"ר על כך שגירשה אותו מבית וגן? ובכן אתם לא מכירים את הטיפוס. ממן דווקא ניגש לחדר ההלבשה הבית"רי, חיבק את חבריו, והוריד את הראש כמי שמתנצל על כך שעשה את העבודה שלו.
2 צפייה בגלריה
חנן ממן
חנן ממן
חנן ממן
(צילום: עוז מועלם)
ביום ראשון ממן והפועל חיפה יארחו את בית"ר בסמי עופר למשחק שנועד בעיקר לסיים בצורה מכובדת את העונה הזאת, אחרי ששתי הקבוצות, שפספסו את ההשתלבות בשישייה הראשונה, הצליחו להימנע ממאבקי תחתית ומדפיקות לב בישורת האחרונה של העונה. ממן, בכל מקרה, הראה לכולם לפני כמה שבועות שיש בחיים האלה דברים שהם הרבה יותר משמעותיים מכדורגל.

אחות גדולה

בפוסט שפרסם בתחילת חודש אפריל הצליח ממן לרגש את כל עולם הכדורגל. "אורית, תכירו את אחותי הבכורה והגיבורה שלי, זו שתמיד־תמיד מחייכת. לא הרבה יודעים את זה עלי, גם לא הקרובים ביותר, אך למעלה מחמש שנים היא נלחמת במחלה, המחלה הזו שאנחנו אפילו לא מעיזים להגיד את שמה", כתב ממן בגילוי לב. "ואורית עם החיוך והאופטימיות כבר ניצחה יותר מפעם אחת, אבל עכשיו זה חזר והיא שוב נלחמת. לאורך כל הדרך אחותי הגדולה חזקה, אופטימית, לעיתים משתפת ולפעמים לא. ואנחנו? לא באמת מבינים ויודעים מה היא עוברת".
ממן פנה לעזרת העוקבים: "יש תרופה שעובדת, מוכחת, וצריך לייבא אותה מחו"ל, אך זו תרופה יקרה שלא נכללת בסל התרופות. אז מעולם לא ביקשתי כלום, אבל הפעם אני זקוק לעזרתכם כדי שאורית, אחותי הגדולה, אשתו של דרור ואמא של אלכס ואלה, תנצח ותמשיך לחייך". ממן חתם את הפוסט המרגש כך: "מעריך כל תרומה ועזרה, אוהב תמיד".
"המצב שלה נהיה כזה שאנחנו צריכים עזרה", חשף בהמשך ממן. "זה לא משהו שהכה בנו. אחותי בת 43 והיא שש שנים במאבק, ניצחה כבר פעמיים, ועכשיו שוב. עלות התרופה היא מאה אלף שקל לחודש. הגיוס דורש מיליון ומאה אלף שקל. היא ניסתה הכל והתרופה הזאת מאוד עוזרת לה".
"החוזק שקיים בי גרם לי להיחשף", סיפר ממן מאוחר יותר. "זה מגיע בגלל שהיא חזקה. הגענו למצב שזה לא בושה, ואם יש עזרה שאנחנו יכולים לבקש ואנשים שאנחנו יכולים לפנות אליהם, אז נעשה את זה. ההיענות פשוט מדהימה". באופן מרשים התגייסו למשימה כל מי שקשורים לעולם הכדורגל (כולל מחווה של שחקני מכבי חיפה והפועל תל אביב שעלו למשחק בין הקבוצות בחולצות שעליהן כיתוב לכבודה של אורית) וגם אנשים מחוץ לו, ובתוך עשרה ימים גויס הכסף. היתה גם התגייסות מרשימה של שחקנים, אנשי מינהלה ובעלי תפקידים בבית"ר. עם האנשים שתרמו נמנים בעלים של קבוצות כדורגל, שחקנים, מאמנים, שופטים, וגם אוהדים של קבוצות רבות.
"ההיענות פשוט מדהימה, מצד אנשים שאני מכיר וגם כאלה שאני לא מכיר. זה אחד הדברים הכי מרגשים שחוויתי", סיכם ממן.