עמותת "לב אוהב" נוסדה בשנת 1997, על ידי קבוצת אנשי עסקים מובילים אשר רצו לקחת חלק בעשייה החברתית לקידום אוכלוסיות מכל הגילאים המצויים בסיכון. בתחילת שנת 2002, יזמו חיים סקאל יו"ר העמותה ומיכל אמיר הסמנכ"לית (יחד עם חברת מגדל ועיריית ירושלים) לקדם פעילות קשישים בשכונת קרית היובל. זאת כדי לדאוג לשיפור רווחתם. הפרויקטים שכוונו יועדו לבני הגיל השלישי והרביעי תושבי השכונה, תוך התמקדות ברצון להפחית את בדידותם ככל שניתן. בדידות בקרב בני הגיל השלישי היא תופעה ידועה בקרב מדינות רבות בעולם המערבי ובמדינות רבות מקיימים תוכניות להפחתת הבדידות של בני הגיל השלישי.
3 צפייה בגלריה
אין גיל לעשייה
אין גיל לעשייה
אין גיל לעשייה
(צילומים: האלבום הפרטי )

להפיג את הבדידות
מיזם "מגדלים להצלחה" של עמותת "לב אוהב" הוא פרויקט חברתי פילנתרופי ביוזמת "מגדל חברת לביטוח" שמטרתו הפחתת הבדידות ושיפור איכות חייהם של בני הגיל השלישי מרותקי בית בשכונת קרית היובל בירושלים. בשכונת קרית היובל מתגוררים למעלה מ-5,000 מרותקי בית, ומדריכי פרויקט "מגדלים להצלחה", מגיעים לבתיהם ומקיימים איתם פעילות מעשירה ומהנה במטרה לשפר את תפקודם ואיכות חייהם של בני הגיל השלישי. הפרויקט שהחל ביוני 2022, פועל כך שלמרותקי הבית מגיע מדריך לשעה מדי שבוע, לפעילות של אחד על אחד. פעילות התוכן/ההדרכה שעוברים בני הגיל השלישי נבנית בהתאם לבקשתם ובמיזם מייעדים לכל אחד את הפעילות שמתאימה לו: ספורט לגיל השלישי, אמנות פלסטית, יצירה, שירה ועוד. כמו כן, בחגים שולחים מהמיזם לכל קשיש שני מדריכים מנוסים לפעילות משמחת בת שעה אחת.
נשים לגופן
בעמותת 'לב אוהב' מפעילים גם את פרויקט 'נשים לגופן'. מדובר בשיתוף פעולה בין העמותה לעמותת 'נשים לגופן'. בשישה מפגשים בבית טיילור בקרית היובל, התכנסה קבוצת נשים מקומית בנות 70+. במפגשים נוצר מרחב לשיח מרגש על בריאות, על דימוי הגוף בגיל השלישי וכן על מיניות. כל מפגש נפתח במוזיקה ותנועה שסייעה לשחרור הגוף והנפש, והעלתה למשתתפות חיוך על הפנים. בפעילות דיברו המשתתפות על השינויים שעובר הגוף עם הגיל ועל כאב ועל אובדן של יכולות מוטוריות מסוימות ואובדן היופי. המשתתפות שאבו כוחות האחת מהשנייה וחיזקו זו את זו בייחוד בנוגע לשיח על בריאות נפשית והשפעת הנפש על הגוף ודרכי ההתמודדות השונות. את הפעילות הנחתה אורלי שמחי כהן מעמותת 'נשים לגופן'.

3 צפייה בגלריה
היצירות של בני הגיל השלישי
היצירות של בני הגיל השלישי
היצירות של בני הגיל השלישי
(צילומים: האלבום הפרטי )

3 צפייה בגלריה
היצירות של בני הגיל השלישי
היצירות של בני הגיל השלישי
היצירות של בני הגיל השלישי
(צילומים: האלבום הפרטי )

גיל שלישי פלוס
עמותת לב אוהב גם קיימה את פעילות "גיל שלישי פלוס". פעילות זו התקיימה אחת לשבוע במשך שעתיים במרכז לגיל השלישי ברחוב שטרן 3, ללא עלות תוך שימוש בשטחי החוץ והפנים של המבנה וכללה שתיה קלה וכיבוד קל. בפעילות השתתפו בני הגיל השלישי (המבוגר ביניהם בן 95). מטרת הפעילות הייתה ליצור אלטרנטיבה ופעילות אטרקטיבית ייחודית שתגרום לבני הגיל השלישי לצאת מהבית. הפעילות החלה באביב בשנה שעברה, מתוך מחשבה שמזג האוויר הנעים וןהפריחה מסביב תסייע ביציאה מהבתים. הפעילות התחלקה לשלושה חלקים: הדפסת תלת מימד, התעמלות טבע וגידול צמחים בבית. פעילות הדפסת התלת מימד עוררה הרבה העניין וגם עודדה גברים להגיע למנהל הקהילתי. הפעילות הסתיימה במהלך אוקטובר.
הצגה ראשונה
עמותת 'לב אוהב' בשיתוף עם תאטרון התשחוויה, הקימו תוכנית תיאטרון במתנ"ס פיליפ לאון בקרית היובל. התוכנית כללה 32 מפגשי תאטרון וחזרות. בסיום הפרויקט התקיימה הצגה סיום שכתבו המשתתפות יחד עם הבמאית עדי עופר שגם הנחתה את התוכנית. הצגת הסיום התקיימה באולם התאטרון בבית טיילור. בתוכנית השתתפו 16 נשים, בנות 65+. מטרת תוכנית התאטרון הייתה לחיזוק החוסן האישי, הכרה ומיצוי זכויות. נשים אלו, השתלבו בקבוצת התאטרון הקהילתי ובפעילות בה הכירו חברות וחברים חדשים מה שחיזק את תחושת השייכות שלהם, תרם לאיכות חיים וגם לחיזוק הקשר ומערכות היחסים עם בני משפחתן והחיבור הבן דורי. פעילות התאטרון הקהילתי, היא כלי עוצמתי לחיזוק החוסן האישי והקהילתי והוא הציב ומציב את הנשים והסיפורים בקדמת הבמה זקופות וחזקות יותר. 