למה בכלל צריך כרית?
חשוב שתשימו לב שהיא מתאימה לכם ולתנוחת השינה שלכם: הכרית צריכה לערסל את הראש, לתמוך בחוליות הצוואר ובעצם ליצור מצב שהראש נמצא ממש בקו ישר עם עמוד השדרה - ולא משנה באיזו תנוחה אתם ישנים.
דמיינו סיטואציה שהכרית ממש גבוהה וקשיחה ואתם ישנים על הגב.
הראש יהיה בזווית הרבה יותר גבוהה מהגב ווואלה, נתפס לנו הצוואר רק מלחשוב על זה. דוגמה נוספת כדי להבהיר את העניין: חשבו שהכרית שלכם ממש נמוכה ואתם אוהבים לישון על הצד. עם כרית כזאת דקה אין מספיק מקום לכתף והיא פשוט נמעכת לכיוון הפנים. לא נעים.

1 צפייה בגלריה
כרית COZY של אתר napo ושל ד"ר גב
כרית COZY של אתר napo ושל ד"ר גב
כרית COZY של אתר napo ושל ד"ר גב
(צילום: דג הזהב )

ולא תאמינו: אפשר לדעת איזו כרית מתאימה לכם לפי מידת החולצה שלכם! מידת החולצה מעידה על רוחב הכתפיים.
• ישנים על הגב: עדיף לכם לישון על כרית בדרגת קושי בינונית, אבל חשוב גם לשים לב למבנה הגוף שלכם. לספורטאים בעלי גוף אתלטי מומלץ לשקול דווקא כרית גבוהה וקשיחה.
• ישנים על הצד: במקרה הזה עדיף לכם לישון על כרית יחסית גבוהה בלי קשר לרוחב הכתפיים. פשוט חשבו על כל המרווח שנוצר בין הראש לכתפיים, מלאו אותו עם הכרית הנכונה וכמה שיותר מהר, כי רק כך יהיה לכם נוח.
• ישנים על הבטן: למעשה, זו התנוחה הכי פחות מומלצת לשינה. כשישנים על הבטן, נוצר לחץ על האיברים הפנימיים ובעמוד השדרה בפרט - תנוחה זו גורמת לעומס על קימורי הגב, ובקיצור - לא בריאה. אם אתם לא יכולים להירדם אחרת, ודאו שהכרית שלכם נמוכה ככל האפשר כדי להפחית את ההשפעות השליליות של התנוחה הזו.
שהכרית צריכה להתאים לתנוחות השינה שלכם ולאיך שאתם אוהבים לישון.
קל לחשוב שכריות הן רק לשינה או לתמיכה בראש ובצוואר, אבל לא רק. כשאתם רובצים בסלון וצופים בטלוויזיה, הגב שלכם לא צריך תמיכה?
כרית בצורת משולש מתאימה לרביצה מול הטלוויזיה (או כשאתם לא מצליחים להשתחרר מהסלולרי), פשוט להישען אחורה ולהימרח בכיף.
כרית ארוכה יכולה להיות כרית נוי מאחורי כריות השינה שלכם אם אתם אוהבים לסדר את המיטה בכל בוקר, והיא אחד הדברים המושלמים למי שאוהב לישון ולחבק את הכרית. אז במקום לכווצ'ץ' את השמיכה ולחבק אותה, כרית ארוכה תהיה תמיד שם בשבילכם (והיא גם לא נוחרת).
אגב, הכרית הזו תעשה פלאים למי שישן על הצד וסובל מכאבי גב, כי אפשר להניח אותה בין הברכיים וכך להפחית עומסים מעמוד השדרה.