יניב קסטרו מומחה להתאמת נעלים חברת סאקוני מייעץ לכם:
1. תדירות - אם אתם רצים יותר משלוש פעמים בשבוע אז קודם כל – שאפו! אבל זה אומר שאתם זקוקים לנעליים בעלות ריפוד משמעותי ואיכותי שיבלום את הזעזועים ויאפשר לכם לרוץ בנוחות מרבית
2. מרחקי הריצה- אם שלוש ריצות ארוכות בשבוע במהירות של עד 12 ק"מ לשעה זו השגרה שלכם אז תבחרו נעליים בעלות ריפוד איכותי שיפחיתו ויבלמו זעזועים ויבטיחו לכם נוחות מרבית. יציבות הנעליים היא גורם חשוב להבטחת תמיכה בכפות הרגליים שלכם למשך זמן ארוך יותר. במידה ואתם מתאמנים לתחרויות (מעל 12 ק"מ לשעה) מומלץ לנעול נעלי ריצה קלות, בעלות מבנה דינמי יותר, להשגת האצה מוגברת.
3. שטח- כאשר אתם בוחרים נעליים אתם צריכים לחשוב מהו משטח הריצה עליו אתם רצים באופן קבוע? האם מדובר בריצה בשטח? ריצה על הליכון? על כביש? בהתאם למשטח הריצה בחרו דגם שמספק לכם את התמיכה הנכונה, ומצויד בבולמי זעזועים שיסייעו לכם להימנע ממצב של שחיקת סחוס או פגיעה בברכיים.
4. משקל- משקל הגוף שלכם הוא פרמטר שחשוב לקחת בחשבון. הנעליים צריכות לשאת אתכם ולעמוד בלחצים שתפעילו עליהן, ולכן הן צריכות להיות חזקות, עמידות ועשויות באיכות גבוהה.
5. רוחב רגל- על מנת להתאים את הנעל המתאימה, עליכם להתחשב בכלל הנתונים הפיזיים של כף רגלכם: רחבה/צרה, ניטרלית/או עם קריסה (פרונציה) בעל כף רגל רחבה אמור לבחור מידת רוחב בכדי שלא ילחץ לו בכף הרגל. יש לבצע התאמה מדויקת למבנה כף הרגל עם שימת דגש על השארת מרווח של לפחות חצי סנטימטר בין הבהונות לבין קדמת הנעליים, כדי שלא ילחצו.
כלל האצבע שצריך להנחות אתכם הוא להשאיר רווח של לפחות אצבע, בייחוד בשל העובדה כי לרוב נעלי ריצה נוטות להתרחב.

1 צפייה בגלריה
סאקוני דגם XODUS ULTRA 2 מחיר 719 שח
סאקוני דגם XODUS ULTRA 2 מחיר 719 שח
סאקוני דגם XODUS ULTRA 2 מחיר 719 שח
(צילום: יח"צ)

6. בולמי זעזועים- חשוב לוודא שבולמי הזעזועים בנעל הספורט מתאימה לך ולסוג הפעילות הגופנית שלך. בולמי זעזועים יבטיחו נחיתה רכה של הרגליים על הקרקע ומינימום זעזוע לעמוד השדרה והברכיים. עם זאת, כאשר סוג הספורט שלכם הוא הליכה, הרי שאין צורך בבלימת זעזועים חזקה, היות ולא מופעל עומס רב מדי על הרגל ולכן נעל מעור רך וגמיש תהיה מספיקה.
7. סגנון ריצה- יש נעלי ספורט המתאימות לשימוש על משטח ריצה סלול, כמו למשל כביש ואילו נעליים אחרות יכולות להתאים יותר לריצה בחול או בשטח.
8. מבנה כף הרגל- לא לכל האנשים יש מבנה רגיל אחיד לחלק מהאנשים יש כף רגל ניטרלית, לחלק יש פלטפוס או נטייה של כף הרגל פנימה (Inversion) ולחלק יש נטייה של כף הרגל החוצה (Eversion), ההמלצה, היא לקחת נעל ניטרלית ולשלב מדרס מותאם אישית לכף הרגל שיוצר במיוחד עבורכם, דבר שייתן מענה לבעיה הספציפית שלכם ובמידה ויש בעיה.
9. מידת הנעל- מידת הנעל היא קריטית לנוחות שלכם בזמן ריצה. יש לזכור בעת פעילות גופנית הרגל מתרחבת וגם נדחפת קצת קדימה ולכן מומלץ לקחת מידה אחת גדולה יותר כדי להרגיש בנוח במהלך הריצה.
10. גם נעליים צריכות לנשום- נעליים לא טובות עלולות לגרום לנזקים, במיוחד כאשר הנעל אינה מתאימה לסוג הספורט. לכן חשוב לקנות נעל שעשויה מחומרים נושמים.
.