תושבי מנחת ממשיכים את המאבק ביזמי תמ"א 38, שמאיימים לטענתם לפגוע באופי השכונה. באמצעות עורכי הדין דקלה מוסרי טל ודורון טל הגישו התושבים התנגדות לבקשה להיתר שהגיש יזם תמ"א 38 לפרויקט ברחוב פטרייה בשכונה.
1 צפייה בגלריה
נאבקים ביזמים. מלחה הישנה
נאבקים ביזמים. מלחה הישנה
נאבקים ביזמים. מלחה הישנה
( צילום: שלומי כהן)

במסגרת הפנייה להיתר ביקש היזם להרוס מבנה של שתי קומות ברחוב שכולל שתי יחידות דיור ולהקים במקומו בניין של ארבע קומות שיכלול שמונה יחידות דיור, מעל קומת חניה ומחסנים.
תושבי השכונה טענו בהתנגדות כי יש לדחות את הבקשה. הטענה המרכזית שלהם מתמקדת בכך שהמבנה נמצא בתחום 'העיר ההיסטורית' ונחשב אתר לשימור בתוכנית המתאר הכוללנית לירושלים 2000, שנמצאת בהכנה. לשיטתם, יש לדחות את הבקשה שכן היקפי הבנייה המבוקשים בה, ובכלל זה נפח הבנייה, תכסיתה, גובהה ומספר יחידות הדיור, חורגים באופן מהותי וניכר מהמותר.
בנוסף התושבים טוענים כי התמריצים הניתנים במסגרת תמ"א 38 אינם חלים על המבנים שכן מדובר בשני מבני מגורים עם קיר משותף, כאשר לאחד המבנים לא קיים היתר בנייה ולא הוכח כי נבנה בהיתר כדין לפני 1980 (השנה האחרונה שלגביה תמ"א 38 תקפה; א"א). ואילו המבנה השני נבנה בהיתרים לאחר 1980 והוא עומד בכל תקני הבנייה הרלוונטיים. על כן אף אחד מן המבנים אינו זכאי לתמריצי התמ"א או לתוספת זכויות. עוד הם טוענים כי מדובר במבנה קטן ששטחו פחות מ־400 מ"ר וגובהו שתי קומות, ועל פי הוראות תוכנית 10038 הוא אינו זכאי לתמריצים משום שסביבתו היא של בנייה צמודת קרקע.