"כביש הברך", הכביש המתוכנן לתלפיות שהיה אמור לעבור בחלקו על תוואי המסילה וקו הרכבת הישן הוקפא בהחלטת שרת התחבורה. לכביש התנגדו תושבים רבים וכן המינהל הקהילתי גינות העיר. מדובר בכביש עורקי מהיר, דו נתיבי לכל כיוון וכולל גם חיבור של רחוב יעקב פת עם רחוב האומן (באמצעות גשר שיירד מרחוב ברעם).
2 צפייה בגלריה
הדמיית כביש הברך שעתיד לחבר את דרך יעקב פת לשכונת תלפיות
הדמיית כביש הברך שעתיד לחבר את דרך יעקב פת לשכונת תלפיות
הדמיית כביש הברך שעתיד לחבר את דרך יעקב פת לשכונת תלפיות
(הדמיה: תוכנית אב לתחבורה)

הכביש החדש לתלפיות מקודם על בסיס תוואי כביש שנקבע בתוכנית המתאר של ירושלים משנת 1959 - ותוכנן כחלק מ"כביש 34" המקביל למסילת הרכבת הישנה, בתוכנית משנת 1974, שנים רבות עוד לפני שהוקם פארק המסילה. עלות הפרויקט: כ-30 מיליון שקל.
תוואי הכביש החדש הוא בשטח הפתוח שבין הרחובות רשב״ג והאומן, הוא צפוי לייצר קטיעה של פארק המסילה בסמוך לסניף רמי לוי ברחוב האומן (לשעבר בית קולנוע רב חן), שם מתכננת העירייה להקים גשר באורך של כ-300 מטרים עבור הולכי הרגל ורוכבי האופניים כתחליף לפארק המסילה. יש לציין כי נכון לעכשיו התוכנית לא בוטלה אלא רק הוקפאה ושר התחבורה הבא יידרש לדון בנושא מחדש.

2 צפייה בגלריה
שכונת פת
שכונת פת
שכונת פת
(צילום: עמית שאבי)

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "כשמוקם כביש חדש, ודאי מתקציב מערכות להסעת המונים, קריטי לוודא שיש צורך מהותי בהקמתו, שהפגיעה בסביבה היא פחותה ככל שניתן ושהוא מותאם למדיניות המציבה בראש סדר העדיפויות את הולכות והולכי הרגל ואת התחבורה הציבורית. לאור הפניות שהגיעו אליי מתושבי ותושבות שכונות בירושלים, החלטתי להשהות את תחילת העבודות עד אשר יוצגו בפני המשמעויות וההצדקות בהקמת הכביש וכן חלופות שנבחנות להקמתו.
"משרד התחבורה בראשותי ימשיך לשים את השמירה על הסביבה, את התחבורה הציבורית ואת הולכי והולכות הרגל בראש סדר העדיפויות, וימשיך להתייחס בכובד ראש לפניות תושבים ותושבות".
מהעירייה נמסר: "הפרויקט במקטע בן דוסא מבוצע בימים אלה והוא כולל עבודות רק"ל, כביש גישה חדש  לאזור התעשייה תלפיות (כביש הברך) ושביל אופניים. שרת התחבורה ביקשה דיון נוסף על הפרויקט על מנת לוודא את עמידתו במדיניות עידוד תח״צ, אופניים והליכתיות. הפגישה צפויה להתקיים מיד אחרי הבחירות.אין שום שינוי במדיניות והחלטות העירייה בנושא זה".