ועד הבית שכר אינסטלטור על פי הצעה אחת (יקרה). כששאלתי מדוע לא היו הצעות מחיר נוספות, השיבו לי ש"לא היה זמן". המחיר ששולם היה פי שלוש מהמקובל. כיצד עלי לנהוג?
מה אומרים הגולשים?
"למה כמה זמן לוקח לקבל הצעות נוספות? מה זה "לא היה זמן"? היום אתה תוך 10 דקות מקבל 5 הצעות. קשקוש. זאת התנהלות לא אחראית במקרה הטוב עם כסף שלא שייך לו. לא צריך לקבל 20 הצעות, אבל שתיים לפחות, גג שלוש, וזה לוקח כלום זמן".
"לא ציינת אם היה פיצוץ, כי באירוע חרום יש התנהלות שונה. הטענה שהמחיר היה גבוה מדי לא בהכרח נתמכת בהצעות מחיר ובמועד התיקון (לילה? שבת? חג?). גם אם צריך גבייה מיוחדת לצורך התשלום, לא תוכל לעשות סנקציות, כי זה לא קוסמטיקה ולא תשלום רשות".
"באסיפה הבאה תבקש להעלות את הנושא כדי שיהיה נוהל הזמנה של אנשי מקצוע הוגנים וטובים במחירים סבירים".
"הכי קל לבוא בתלונות. אם זה היה חרום, ועניין הזמן שיחק פה? הוועד הוא בהתנדבות. אתה יותר חכם? תחליף אותו".
"מה אתה מכוון שיקרה? תביעה, רשלנות, פיצוי?"
"הוועד שילם לגזלן. לא הגיוני שהדייר יהיה שבוי בידי שיקול הדעת של הוועד, גם אם הוא פועל בחוסר שיקול דעת קיצוני על סף רשלנות וחוסר הבנה בסיסי".
ומה עושים?
עו"ד קארין שמעון, מומחית לסכסוכי שכנים, ממשרד עוה"ד שמעון-שובל ומקימת קבוצת הפייסבוק 'שכנים בהפרעה': "באופן כללי, ההחלטה שתיארת היא במסגרת המנדט שניתן לוועד, האמון על תחזוקה תקינה ושוטפת של הרכוש המשותף. נדרש להבין מה הנסיבות שהפכו את האירוע לדחוף, וייתכן שיהיה בכך כדי להצדיק את הפעולה המהירה ודווקא לראות בה אחריות מצד הוועד.
קראו גם:
"לעניין הסכום שתואר כ'מופקע', יש לבחון האם הדחיפות, ואולי אפילו מועד הביקור (לילה, שבת, חג) יש בהם כדי להצדיק מחיר כזה, ככל שהוא אכן גבוה מהמקובל. לוועד יש שיקול דעת נרחב לגבי השימוש בכספים ועל פניו נשמע שהפעולה היא במסגרת המנדט שניתן לו, אלא אם הנסיבות יעידו על רשלנות חריגה. כך למשל, אם הוועד קיבל טובת הנאה משכירת האינסטלטור הספציפי במחיר המופקע, או חלילה שלשל לכיסו חלק מהסכום, שאז במובהק מדובר במעשה לא חוקי".
יש לכם שאלות בנושא סכסוכי שכנים, ועד בית, רעש ורטיבות בבניין? מוזמנים לפנות ל-karins-law.co.il