העירייה אישרה בשבוע שעבר תוכנית 'פינוי־בינוי' במושבה הגרמנית, בהתאם למדיניות החדשה עבור תוכנית האב למושבות.
1 צפייה בגלריה
המיזם בברוריה
המיזם בברוריה
המיזם בברוריה
(הדמיה: משרדי אדריכלים 'נ. מלצר' ו'י. אפריל')

הוועדה המקומית המליצה להפקיד את מיזם ההתחדשות ברחוב ברוריה 3 במושבה היוונית. התוכנית ממוקמת במגרש בצומת הרחובות ברוריה ויהושע בן גמלא. שטחה 1.8 דונם, והיא מציעה התחדשות עירונית הכוללת הריסה ופינוי של בניין שבו 24 יחידות דיור ומוסד ציבורי, כשבמקומו יוקמו שני מבני מגורים של 10 קומות, הכוללים 70 יחידות דיור בתמהיל מגוון, עם שימושים מעורבים למסחר, מבני ציבור ושטח ציבורי פתוח. בנוסף התוכנית מציעה גישה לחניה תת־קרקעית, על מנת לצמצם את עומס התנועה ברחובות השכונה.

שינויים בתוכניות

העירייה אישרה כאמור את התוכנית בהתאם לשינוי שחל בתוכנית האב למושבות. זאת משום שהמתחם המדובר, שממוקם מצפון לרחוב בן זכאי, מדרום לרחוב חזקיהו המלך, ממזרח לרחוב רבי חלפתא וממערב לרחוב אלעזר המודעי, נבחן ונמצא נבדל ממאפייני אזור המושבות.
תוכנית המושבות המקורית מתחלקת למספר אזורים. בחלק מהמבנים לא ניתן להוסיף בנייה בכלל, אך ישנם איזורים, במיוחד לצד הרחובות הראשיים, בהם גובה הבנייה המקסימלי נקבע עד שש קומות
לפי השינוי המוצע כעת בתוכנית האב, המתחם חולק לשלושה אזורי תכנון: מגרשים שייוותרו עם הגדרות תוכנית האב למושבות; מגרשים מצרניים לרחוב בן זכאי - המיועדים להתחדשות עירונית; ומגרשים שבהם תותר תוספת בנייה של עד 10 קומות - 450% תוספת בנייה, בכפוף לבחינת מכפיל יחידות דיור שלא יעלה על 2.8.
השינויים שאומצו על ידי המקומית, איפשרו את אישור התוכנית המפורטת ברחוב ברוריה 3. עוד החליטה הוועדה כי 15 אחוז מהדירות בכל פרויקט יהיו עבור השכרה לצמיתות.
ראש העירייה משה ליאון ציין כי השינוי בתוכנית האב יאפשר בנייה של כ־1,600 דירות וכן הקמת שטחים ומוסדות לטובת הציבור כגון בתי ספר וגני ילדים.