יוזמה חדשה של רמי לוי בשותפות עם חברת הבנייה 'האחים ישראל', שמתפרסמת כאן לראשונה, כוללת הפיכה של אחד ממרכזי המסחר הראשונים בעיר - קניון 'האחים ישראל' בתלפיות - לרב קומות.
1 צפייה בגלריה
קניון האחים ישראל תלפיות
קניון האחים ישראל תלפיות
יתפוס גובה? קניון 'האחים ישראל' בתלפיות
(צילום: יואב דודקביץ')

הכוונה היא להפוך את המרכז המזדקן למיזם בנייה של מסחר, תעסוקה ומגורים בן 15 קומות. השותפים עובדים כעת על תב"ע חדשה, ואם היא תאושר תהיה זו הפעם הראשונה שקניון יזכה לאור ירוק לביצוע מהפך שכזה.
כיום כבר קיימת שותפות בבעלות על השטח בין שני היזמים הענקיים, כשרמי לוי מחזיק בנכס שבו פועל המרכול שלו, כחלק מרשת שיווק השקמה, בקומת הקרקע של הקניון. שאר שלוש קומות המבנה נמצאות בבעלות 'האחים ישראל' מזה עשרות רבות של שנים. השותפות בנכס הידוע היא ביחס של 10-90 לטובת 'האחים ישראל'. עכשיו החליטו שני הצדדים להניע מהלך שיעמיק את השותפות וימקסם את הפוטנציאל הרווחי של המתחם פי כמה וכמה, כאשר רמי לוי בעיקר בצד המסחרי והשיווקי ו'האחים ישראל' בצד הבנייה כמובן.

אזור במהפך

בשנות ה־80 וגם בשנות ה־90 קשה היה להאמין שתוכנית כזאת היתה זוכה לאישור. תלפיות הוגדרה אזור מובהק למסחר ותעשייה, מה גם שהקניון שגשג. אולם מאז התחרות בין המרכזים המסחריים בעיר התעצמה לאין שיעור. זה התחיל עם הקמת קניון מלחה והמשיך עם בניית קניון הדר, שבשנים האחרונות רק הולך ומתרחב.
מצד שני, מצוקת הקרקעות למגורים בעיר הביאה את העירייה לנקוט תוכנית כוללת חדשה לאזור התעשייה הישן - כזו שתאפשר גם בנייה למגורים. הסנונית הגדולה הראשונה של המהפך הזה באה בדמות תוכנית הענק לבניית מגדלי מגורים במה שמוגדר מתחם בליליוס ברחוב התעשייה. מאז הולכות ומאושרות תוכניות נוספות למגורים באזור. עם זאת, במתחמים הקרובים לקניון 'האחים ישראל' ברחוב יד חרוצים יש בעיקר מסחר, ואישור מגורים באזור הזה של תלפיות סביר להניח שיגרור אחריו גל נוסף של בקשות לשינויי ייעוד.
מסביב לקניון 'האחים ישראל', ברחוב יד חרוצים, כבר ניכרים בשטח השינויים בתלפיות, כולל בנייה מחדש של מתחם מפעל החזיות טריומף, שנסגר בפינת רחוב התנופה, ואפילו הבניין המסחרי המיושן שממול לקניון 'האחים ישראל' עבר שדרוג מסיבי ומתיחת פנים, ובכלל זה שורה של שוכרים שעברו אליו ממקומות אחרים בסביבה.