אחרי שתחילת 2022 סימנה שיא בביקושים לצד היצע נמוך - באו החודשיים האחרונים והראו האטה רק שלפי מתווכי הדירות בבירה מדובר במשהו מאוד זמני שלא מבשר על היפוך מגמה. אז בדקנו כמה תעלה לכם דירה בשנה הקרובה בשכונת ארנונה?
3 צפייה בגלריה
ארנונה
ארנונה
ארנונה
(צילום: יואב דודקביץ')

המתווכת רינת סילבסטר אומרת על שכונת ארנונה: "בשנים האחרונות ובעיקר בשנה האחרונה ארנונה הפכה אטרקטיבית לא רק לתושבים מקומיים אלא גם לתושבי חוץ.
בנוסף עיקר הלקוחות המבקשים לרכוש נכס בשכונה הם משפחות, ולכן הביקוש לדירות גן או לפנטהאוזים גבוה מאוד. פתיחת השגרירות האמריקאית בשכונה (לפני כשנתיים) תרמה גם היא לעליית ביקושים בשכונה, ומתוך כך גם לעליית המחירים.
עוד בחדשות:
"שינוי המגמה המשמעותי ברבעון האחרון של 2022 נובע בעיקר מחשש הרוכשים מעליית הריבית בשוק ואי־הוודאות לגבי מצב המשק, והזמן לסגירת העסקה ארוך מבעבר. ידוע כי בשכונה מתוכננים המון פרויקטים של התחדשות עירונית/תמ"א 38, עם צפי של מלאי דירות בעוד כ־6-5 שנים, ואנו רואים רמת מחירים גבוהה, גם ברמת הפרי-סייל. אם ניקח בחשבון את האטרקטיביות העולה של השכונה בעיני תושבי החוץ, שהתקציב שלהם גבוה יותר משל התושבים המקומיים, אנחנו לא רואים צפי לירידת מחיר.
ומה לגבי עתודות הקרקע בשכונה? לדברי סילבסטר "אין המון עתודות קרקע בשכונה, ודירות חדשות צפויות להיבנות בה בדרך של עיבוי והגדלת בניינים קיימים במסגרת התחדשות עירונית. הרחובות דרך חברון, עין גדי, שלום יהודה, כל אלה הופכים אטרקטיביים ליזמים, ובשל כל האמור אנו משערים כי המחירים לא יירדו בשכונה".

3 צפייה בגלריה
סילבסטר ובביוף
סילבסטר ובביוף
סילבסטר ובביוף
(צילום: לשכת המתווכים למקרקעין ירושלים)

המתווך בני בביוף הוסיף: "אם בתחילת 2022 מכרנו דירת ארבעה חדרים במגדלי חסיד סביב 2.8 מיליון שקל, לאחרונה מכרנו דירה דומה במחיר של כ־3.4 מיליון שקל. הפנטהאוז במגדלים עם מרפסת גג גדולה ובריכה פרטית נמכר עבור שבעה מיליוני שקלים.

עסקה לדוגמה:

דירת גן 5 חדרים כניסה פרטית נמכרה עבור 5.2 מיליון שקל ('חזון נכסים')

3 צפייה בגלריה
ארנונה
ארנונה
ארנונה. הרכבת הקלה תנגיש עוד יותר את השכונה
(צילום: יואב דודקביץ')

"אולם יש לתת תשומת לב כי עליית הריבית לפני שלושה חודשים אכן הצליחה לצנן את הביקושים במידה מסוימת, ואנו כן רואים מגמה של עצירה בעליית המחירים, אך עדיין לא ירידת מחירים. כמו כן בשנת 2022 שווקו קרקעות על ידי המינהל לבניית מאות יחידות דיור נוספות בשכונה, זאת לצד קרקעות שכבר בהליכי הוצאת היתרי בנייה כנראה כבר בשנת 2023. הרכבת הקלה שאמורה לעבור על דרך חברון תנגיש עוד יותר את שכונת ארנונה, ולכן הביקושים ימשיכו להיות יחסית גבוהים לאזורים אחרים".