המאבק על בית העם: הוועדה המחוזית אישרה השבוע להפקדה את התוכנית להקים בבית העם לצד בתי הספר לאומנויות המשחק, פרויקט דיור להשכרה לטווח רחוק. מדובר במתחם של דירות קטנות שגודלן לא יעלה על 50 מ"ר שמיועד אך ורק להשכרה, כך שמדובר בדירות שקהל היעד שלהן הוא צעיר.
1 צפייה בגלריה
בית העם
בית העם
בית העם
(צילום: יואב דודקביץ')
כביכול מדובר ביוזמה ברוכה לחיזוק מרכז העיר והשארת הצעירים בירושלים, אלא שמדובר בהסבת התוכנית המקורית שכללה הקמת מעונות לסטודנטים שהעירייה קידמה עוד בקדנציה של ניר ברקת. ביטול הייעוד למעונות בא לרצות את חברי המועצה החרדים שהתנגדו להקים מעונות במרכז העיר.
גורמים בעירייה אומרים כי דיור בר השגה לאוכלוסיות לא מבוססות הוא אומנם צורך חיוני בעיר אבל השאלה היא על חשבון מה, שכן מעונות בצמוד למרכז בתי ספר לאומנויות המשחק המוקם בימים אלו במתחם מנורה הסמוך ישרת נאמנה את הצרכים של הסטודנטים הצעירים, ובמקביל ניתן וצריך לאתר מגרשים חילופיים לצורך הקמת דיור להשכרה. חבר המועצה יוסי חביליו עדיין יוצא נגד התוכנית החדשה וזאת למרות שהוא חלק מהקואליציה העירונית שביטלה את המעונות.
"אני מאוכזב מאוד מהחלטת הוועדה וגם מעמדת ראש העירייה", אומר חביליו. "אני סבור שזו טעות חמורה היה צריך להקים במקום מעונות לסטודנטים כפי שתוכנן מלכתחילה. המעונות חשובים מאוד גם על מנת לתת שירות למוסדות האקדמיים הנמצאים ואלו שיגיעו בקרוב למרכז העיר, בצלאל ומכללת הדסה ומוסדות התרבות באזור. כך ניתן להחיות ולשמור על מרכז ירושלים תוסס ופתוח לכולם, דירות להשכרה אפשר לבנות גם במקומות אחרים, לא סתם החרדים התנגדו למעונות. אני אגיש התנגדות לתוכנית במטרה להחזרת המעונות למקום".