חברת הייצור והפיתוח 'קרמר אלקטרוניקה', שפועלת בעיר כ־40 שנה, עוזבת את העיר לטובת 'איירפורט סיטי'. החברה מעסיקה 200 עובדים בעיר וכ־200 נוספים ברחבי העולם. היציאה מהעיר היא חלק מאסטרטגיה עסקית חדשה, כשבכוונת החברה להתרחב ולגייס עוד עובדים רבים מאזור המרכז.
1 צפייה בגלריה
עוברים למרכז. הבניין של 'קרמר' בגבעת שאול
עוברים למרכז. הבניין של 'קרמר' בגבעת שאול
עוברים למרכז. הבניין של 'קרמר' בגבעת שאול
(צילום: עמית שאבי)

לצורך המעבר שכרה 'קרמר' לאחרונה מתחם של כ־4,000 מ"ר ב'בניין מוטורולה' באיירפורט סיטי, והשטח המדובר יעבור התאמה בחודשים הקרובים. על עיקר השטח ימוקמו המעבדות לפיתוח וייצור, וחלקים נוספים ישמשו למשרדי ההנהלה והשיווק. המעבר צפוי להיות בחודש אפריל.
ההחלטה האסטרטגית נבעה מכך שבשנה שעברה החליטה קרן פורטיסימו להשקיע בחברה ואחת מתוצאות ההשקעה היא תוכנית ההתרחבות המתוכננת מחוץ לעיר. מחברת 'קרמר' נמסר ל'בונוס' כי ההחלטה להתמקם קרוב למרכז הארץ נבעה מתוך רצון לפעול בסמוך לסביבה טכנולוגית רחבה יותר, וכן כדי להגדיל את יכולת החברה לקלוט עובדים חדשים שלא גילו עניין לעבוד בירושלים. כמו כן תוגדל הנגישות לספקים ולחברות וגופים שהחברה מתכוונת לשתף איתם פעולה מבחינה מסחרית.
החברה נוסדה ב־1981 בידי ד"ר יוסי קרמר, והיא כיום אחת החברות המובילות בעולם בפיתוח וייצור ציוד וידיאו ושמע מקצועי. הפורטפוליו שלה כולל 1,500 מוצרים מקוריים. מכירותיה מתפרסות על כ־100 מדינות, וכיום היא מחזיקה משרדים קבועים ב־26 מדינות שונות.
יצוין כי המשרדים והמעבדות באיירפורט סיטי מוצעים בשכירות לטווח ארוך, ואילו השטחים בגבעת שאול, שמהם פעלה החברה עד כה, נמצאים בבעלותה. טרם ידוע מה בכוונתה של 'קרמר' לעשות עם הנכס הפנוי שברשותה.