עצומה נגד הבנייה לאורך פארק המסילה: תושבי המושבה הגרמנית ושכונת בקעה החלו לחתום השבוע על עצומה נגד תוכנית הבנייה המסיבית לאורך הפארק השכונתי. לאחר ארבעה ימים בלבד חתמו מעל 3 אלף איש. כמו כן התושבים הגישו גם התנגדויות רשמיות לוועדה המחוזית שאמורה לדון בבנייה המוצעת בשבוע הבא.
1 צפייה בגלריה
פארק המסילה
פארק המסילה
פארק המסילה
(צילום: אדווה חולי)


מדובר בשלוש תוכניות נפרדות ועיקר ההתנגדות היא נגד שלושה בניינים שאמורים לקום בצמוד לציר פארק המסילה. גובהו של כל בניין הינו 10 קומות. לטענת התושבים בנייה מאסיבית בצמוד לציר הפארק יגמד אותו ויפגע באופיו. התוכניות כוללות הקמת מאות יחידות דיור, דבר שצפוי ליצור גם עומס תחבורתי, במיוחד ברחוב דרך בית לחם אליו אמורה להתנקז עיקר התנועה מהמתחם החדש.
היזם של התוכנית הצפונית יותר הוא איש ההייטק אראל מרגלית, המפעיל בצמוד גם מתחם לחממה ליזמות היי-טק. היזם של המתחם השני הוא איש המרכולים רמי לוי עם עוד מספר שותפים והמתחם השלישי נמצא בבעלות חברת דלק.
רונית לומברוזו, חברה בפורום האורבאני של גינות העיר: "הבנייה לגובה אינה משתלבת בחלקים ניכרים מהתוכנית ויש להנמיכה. חייבים לשמור על האיכויות הקיימות כיום לאורך ציר פארק המסילה ולשמר את הנגישות לתושבים רבים לעשות בה שימוש. גם היקף הבינוי המוצע בשלוש התוכניות יחד חייב להצטמצם. צריכים לראות את כל התוכניות יחד כדי להבין את המשמעויות וההשלכות של אישור בנייה כה מאסיבית במתחם המדובר . כבר הקו הכחול של הרכבת הקלה צפוי לגרוע משטח פארק המסילה בקטע הצפוני, הקרוב יותר לגן הפעמון, ואסור שעוד תוכניות יגרעו שטחים ויפגעו באופי הפארק הקיים".
יוסי חביליו, סגן ראש עיריית ירושלים: "אסור להפוך את פארק המסילה למנהרת בטון ואת מתחם התחנה למובלעת קטנה בין מגדלי מגורים ומשרדים. יש לי סייגים רבים לגבי התכנית הכללית שתקיף בחגורת בניינים את המתחם, ובעיקר אני מתנגד לחלק בו מתוכננים 2 בניינים בגובה עד 10 קומות על גבי בוסתן פארק המסילה. פארק המסילה הוא מהפנינות היפות של ירושלים, והבנייה המתוכננת תוביל לכך שהחלק מדרך בית לחם ועד מתחם התחנה יהפוך ללא-אטרקטיבי עבור הרבים שפוקדים את המקום".