יוזמה חדשה מתגלגלת בספרא: להעביר את מגרשי האימון של בית"ר ירושלים מבית וגן לגילה. זאת לאחר שכבר יותר מעשר שנים שבעירייה מעלים תוכניות להעתיק את מגרשי האימון של הקבוצה, השוכנים בצמוד למרכז הרפואי שערי צדק.
2 צפייה בגלריה
מגרשי האימונים בבית וגן
מגרשי האימונים בבית וגן
מגרשי האימונים בבית וגן
(צילום: שלומי כהן)
הצורך להעביר את המגרשים נולד לנוכח התוכניות של כביש 16, שיוצא ממנהרה בצמוד אליהם וישמש ככניסה חדשה לעיר ממחלף מוצא.
עד כה השטח החלופי, שעבורו כבר אושרה תב"ע להקמת מגרשי כדורגל עם יציע של מאות מקומות ישיבה, נמצא במורדות ארמון הנציב, בצמוד לעמק הזיתים ולשכונה העתידית מורדות ארנונה, מתחת לרמת רחל. אך כעת לנוכח הבנייה המסיבית המתוכננת, שממילא נוגסת בנוף הטבעי באזור, נולדה יוזמה חדשה לשמר את השטח שיועד למגרשים כפי שהוא כיום, כפארק טבע עירוני.
חבר המועצה יוסי חביליו מקדם את היוזמה הזאת, שכבר מצאה אוזן קשבת בקרב בכירים בלשכת ראש העירייה. באשר למגרשי האימון, יש לו רעיונות אחרים.
"עמק הזיתים הוא שטח ירוק מדהים ביופיו. במקום קיים נוף תנ"כי, וחשוב לשמור על השטח הזה כשטח ירוק לטובת הדורות הבאים", אומר חביליו. "למגרשי הכדורגל של בית"ר אפשר למצוא מקום מתאים אחר, למשל בגילה".
בשבוע שעבר נערך דיון בוועדה לאיכות הסביבה בנושא כריתת העצים בשטח שכונת מורדות ארנונה שמתוכננת לקום בסמוך למגרשים.
2 צפייה בגלריה
חביליו
חביליו
חביליו
(צילום: יואב דודקביץ')
בישיבה התברר כי כבר לא ניתן לעצור את הרס השטחים הירוקים והעקירות במתחם, שכן כריתת העצים כבר אושרה מול פקיד היערות במשרד החקלאות. לפיכך ביקשה הוועדה ממהנדס העיר לעצור את קידום היתרי הבנייה למגרשי הכדורגל עד לדיון בנושא בעירייה.
חביליו: "חשוב לשמור על עמק הזיתים כשטח ירוק. למגרשי הכדורגל של בית"ר ירושלים אפשר למצוא מקום מתאים אחר, למשל בגילה".