התופעה שחשבנו שהסתיימה בשלהי תקופת הקורונה, ממשיכה, כך מסתבר, להתקיים בעיר העתיקה. הפעם מדובר באוהל תפילה ארעי שקיבל היתר לפעול בזמן המגפה על שטח 'גגות גליציה', בחלקו האחורי של בית מגורים הממוקם בתפר הרגיש שבין הרובע היהודי למוסלמי. אלא שגם בחלוף האיום הוויראלי, הישיבה שהקימה אותו ביקשה אורכה להצבתו והעירייה נעתרה מספר פעמים, כשבינתיים פועל בו באין מפריע מעין בית מדרש עם חיבור ארעי לחשמל, ולצידו 'צצה' גם נקודת מים עם ברזייה.
2 צפייה בגלריה
האוהל ב'גגות גליציה'. פועל באין מפריע
האוהל ב'גגות גליציה'. פועל באין מפריע
האוהל ב'גגות גליציה'. פועל באין מפריע
(צילום: 'עמק שווה')

לדברי עמותת 'עמק שווה', פנייה ראשונה בנושא למחלקה המשפטית של העירייה נעשתה כבר ביולי 2021. אז הם נענו בתגובה כי על בסיס בדיקה מול הפיקוח העירוני מדובר כאמור באוהל זמני לשם תפילות ולימוד בחגי תשרי שקיבל מהעירייה אישור בכתב להצבה באותה שנה - אישור שאף הוארך במספר חודשים עקב הימשכות משבר הקורונה. אלא שלפי הנטען במכתב נוסף ששלחה העמותה בחלוף כשמונה חודשים (יוני 2022), נראה כי אותו מבנה ארעי הפך לקבוע וכי הוא כוסה חלקית בלוחות עץ, וכאמור עדיין היה מחובר לחשמל.

2 צפייה בגלריה
חומות העיר העתיקה
חומות העיר העתיקה
חומות העיר העתיקה
(צילום: shutterstock)

במכתב הזה התלוננו ב'עמק שווה' כי "אורך הרוח שמגלה העירייה כלפי הקמת המבנה שלא כדין הוא בעייתי במיוחד, בהתחשב באכיפה המחמירה כלפי החנויות בשוק הערבי ובתי המגורים של תושבי העיר המוסלמים". בעמותה דרשו במכתבם לדעת מתי בכוונת העירייה לפעול לפירוק המבנה הארעי.
במכתב תגובה שהתקבל בעמותה באותו החודש הודתה ראש צוות תביעה בעירייה, עו"ד מורן רביבו, כי "בחלוף תקופת הקורונה ואף לאחר מתן אורכות נוספות שניתנו בהתאם לנסיבות, אין מקום למתן אורכות נוספות, ועל כן ברור כי האוהל הארעי אינו הופך להיות קבוע ועיריית ירושלים תפעל לפנותו בכל הכלים העומדים לרשותה בהקדם האפשרי".

עוד בחדשות:

עו"ד רביבו אף הדגישה כי העירייה "אינה שוקטת על השמרים ופועלת לפינוי האוהל הארעי, כאמור". אך בינתיים הזמן חלף, ולמרות מכתב תזכורת נוסף שנשלח לעירייה בחודש מרץ השנה, נכון לשבוע הזה, מי שיגיע למקום ייווכח לראות שהאוהל המדובר עומד עדיין על תילו וממשיך לאכלס תלמידי ישיבה ומתפללים.

מחאת האוהלים


סוגיית האכיפה כנגד האוהלים והמבנים הארעיים שהוצבו בעקבות משבר הקורונה הייתה מוקד ללא מעט מתיחויות בין מגזריות בשכונות העיר.
תושבים בקרית יובל, רמות, ארמון הנציב ופסגת זאב פנו מספר פעמים אל העירייה בדרישה להסיר מבנים שחלקם הוקמו באופן פיראטי ולעיתים אף היוו מפגע בטיחותי. כמה מהמקרים אף התגלגלו עד לפתחו של בית המשפט. גם אז דווח על נסיונות לכאורה להפוך את המבנים לקבועים בדמות התקנת ברזי מים וחיבורי חשמל. בקרית יובל אף הגדילו לעשות כאשר בין יריעות האוהל יצקו רצפת בטון.
בתגובה לפניית mynet ו'בונוס', מהעירייה נמסר: "הסוגייה מטופלת מול הישיבה במישור האכיפתי בליווי התביעה העירונית".
לכל העדכונים – חדשות ירושלים
פורסם לראשונה: 16:04, 19.09.23