חברת הבנייה הירושלמית 'ב.יאיר' בדרך למכירה. האחים יאיר יוסי ויורם ביטון ימכרו את את מניות בעלי השליטה העומדים כיום על 81.05 אחוז עבור 51 מיליון שקל. לבונוב נודע כי העסקה נמצאת כיום בישורת האחרונה והרוכשים כך מסתמן הם בעלי חברת 'ג'י. אר. אי' רפי ליפא וגל עמית, בעלי חברת ויקטורי המתמחה בייעוץ להנפקות לבורסה, והחתם ארז גולדשמיט.
1 צפייה בגלריה
יאיר ביטון. זיכוי מהדהד
יאיר ביטון. זיכוי מהדהד
יאיר ביטון. זיכוי מהדהד
(צילום: נורית יהלומי)

ההליך והשיפוי

כיום ל־'ב.יאיר', אין פרויקטים לבנייה בארץ ועיקר הפעילות שלה היא בנדל"ן בבודפשט. על פי הסכם התקשרות נקבע כי ניר יחזקאלי, ששימש בעבר כמנכ"ל החברה, ישוב לכהן בתפקיד המנהל בפועל של החברה. עוד נקבע כי השיפוי אותו ידרוש יאיר ביטון מהחברה בגין ההליך הפלילי שהתנהל נגדו וממנו זוכה, יעמוד על מקסימום של 1.5 מיליון שקל.
'ב.יאיר' הוקמה כחברה קבלנית בשנת 1988 ובשנת 1995 הרחיבה את פעילותה גם ליזמות נדל"ן . בשנת 2006 הפכה החברה לציבורית ומניותה נסחרות בבורסה בתל אביב. החברה הקימה עשרות פרויקטים לבנייה בעיקר למגורים כשמוקד הפעילות המרכזי היה ירושלים וישובי הסביבה. בין מיזמי הדגל של החברה ניתן לציין את מתחם משכנאות האומה וקניון הפסגה בפסגת זאב שהוקם ונוהל על ידי החברה עד שנמכר לפני שנים אחדות. יאיר ביטון, שעמד בראש החברה כיהן גם כיו"ר התאחדות הקבלנים במרחב ירושלים. בשנת 2014 יאיר ביטון נעצר בחשד להלבנת הון בהיקף של 60 מיליון שקל. באוגוסט האחרון הוא זוכה לחלוטין מכל התביעה, אך לאחרונה החליטו בפרקליטות להגיש ערעור על החלטת בית המשפט.
מקבוצת הרוכשים נמסר כי אינם מגיבים לעיתונות עד להשלמת העסקה.