2 צפייה בגלריה
הדמית מרכז הקליטה בגילה. הדמיה: איי אל וויופוינט
הדמית מרכז הקליטה בגילה. הדמיה: איי אל וויופוינט
הדמית מרכז הקליטה בגילה. הדמיה: איי אל וויופוינט
הוועדה המקומית אישרה להפקדה פרויקט ענק ומורכב של פינוי־בינוי בשכונה הדרומית בהיקף של כ־1,300 יחידות דיור. נוסף על מבני המגורים יוקמו גם מרכז גני ילדים, שלוחת המתנ"ס תורחב ויפותח המרחב הציבורי הסובב.
המיזם ממוקם ברחוב אריה בן אליעזר בשכונה, במרכז קליטה שמאוכלס כיום ברובו בידי דיירים זכאי הדיור הציבורי בדירות בבעלות 'עמידר', שהיא היזמית ומגישת התוכנית. במקום יש 288 יחידות דיור, ובמקומן אישרה הוועדה לבנות 1,294 יחידות.
אומנם בתחילה ביקשו יזמי הפרויקט לבנות כ־1,450 יחידות, אולם חברי הוועדה סברו כי מדובר בצפיפות גבוהה מדי על תא השטח המדובר ודרשו לרווח ולצמצם את היקף הבנייה, וכך בסופו של דבר סוכם על הפחתה של כ־150 דירות. על פי ההחלטה, במקום ייבנו 7 מגדלים של 35-25 קומות ועוד 8 בניינים בבנייה מרקמית של 10 קומות.
במקביל לסבב מפגשים עם הדיירים, פועל במקום פורום חברתי המשותף לגורמים עירוניים, שכונתיים ולנציגות עמידר. במהלך חודשים נובמבר-דצמבר הושקה במינהל הקהילתי בשכונה תערוכה, המציגה את תכנון הפרויקט והפעילות החברתית שמבצעת עמידר במקום. במסגרת התערוכה, התקיימו מפגשים מקצועיים בנוכחות גורמי תכנון בפרויקט, נציגי עמידר ומשרד הבינוי והשיכון.
2 צפייה בגלריה
הדמית מרכז הקליטה בגילה. הדמיה: איי אל וויופוינט
הדמית מרכז הקליטה בגילה. הדמיה: איי אל וויופוינט
הדמית מרכז הקליטה בגילה. הדמיה: איי אל וויופוינט
בתוכנית הגדולה קיימת הקצאת שטח נכבדה של העירייה לצורכי ציבור, כאלפיים מטר בנויים עבור פעילות מקומית שכוללת שמונה גני ילדים, מעונות יום, שלושה בתי כנסת, שטחים ציבוריים סביב כל המבנים, הרחבה של מבנה המינהל הקהילתי באמצעות הוספת שתי קומות, ועוד הסדרה של שטחים נוספים שבהם יהיה אפשר להקים פונקציות ציבוריות נוספות על פי המלצת אגף תכנון בעירייה. כחלק מהתהליך חייבה הוועדה את 'עמידר' לעצב את התוכנית בשיתוף עם דייריה שמתגוררים במקום, כדי לתת מענה לצורכיהם ומצוקותיהם.
מנכ"ל עמידר, שאול גליקסברג: "אני מברך על יציאת הפרויקט לדרך, התכנית המקיפה תביא להעלאת איכות החיים בדיור הציבורי ולשינוי החברתי המתבקש במקום".
נדב לחמן-לזר, מנהל אגף בכיר נכסים וחברות במשרד הבינוי והשיכון מסר: "משרד הבינוי והשיכון מוביל שורה של מהלכים לטיוב מלאי הדיור הציבורי. בנוסף לרכש הדירות למלאי ולהשקעה של כ-140 מלש"ח בשנת 2019 בתחזוקת הדירות. המשרד פועל בליווי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית לשפר את הממשקים עם יזמים להתחדשות עירונית בדיור הציבורי תוך שמירה על זכויות הדיירים, על מנת לחדש את מלאי הדירות וליצור מאגר של דירות נגישות ואיכותיות לזכאי הדיור הציבורי. התכנית בגילה מהווה מרכיב משמעותי במהלכים אלו, ואנחנו מברכים את עיריית ירושלים על התמיכה וההתגייסות לקידום התכנית".
יו"ר חברת עמידר, עו"ד קובי שלו אמסלם: "מתחם הקליטה הוותיק בשכונת גילה משווע להתחדשות, ואני מברך על כך שלאחר עבודה מאומצת, בפן התכנוני והחברתי, הנענו היום מהלך חשוב. התכנית מציעה פתרונות דיור חדישים וראויים לדיירי הדיור הציבורי ולכלל תושבי המתחם ותביא לחיזוק השכונה גם בהיבט הקהילתי. שיתוף הפעולה עם כלל הגורמים מהווה מכפיל כח אשר ישמש את החברה גם בפעילותה בערים אחרות".