1 צפייה בגלריה
קרית יובל. המחירים מושכים סטודנטים | צילום: שלומי כהן
קרית יובל. המחירים מושכים סטודנטים | צילום: שלומי כהן
קרית יובל. המחירים מושכים סטודנטים | צילום: שלומי כהן
על פי הבדיקה, השכונה המבוקשת ביותר על ידי הסטודנטים בירושלים היא קרית יובל. הסיבה: היצע סביר, מחיר זול ותחבורה נוחה לשני הקמפוסים של האוניברסיטה העברית. כמו כן השכונה נמצאת לא הרחק מהמכללה להנדסה ובנגישות טובה גם למרכז העיר – שם פועל הקמפוס של מכללת הדסה.
גם הקטמונים מבוקשת בגלל המחיר וגם בגלל מיקומה היחסית מרכזי. בכל מקרה, כאופייני לירושלים, אזורי המגורים של הסטודנטים נקבעים על פי מיקומי הקמפוסים המבוזרים. בגלל המחירים האקדמאים לעתיד אינם יכולים לגור בסמיכות לקמפוסים (למעט בני המזל השוכנים במעונות דוגמת כפר הסטודנטים ליד קמפוס הר הצופים).
כך יוצא שבאף שכונה אין ריכוז גדול של סטודנטים ברמה שמאפיינת את השכונה, אם כי אין ספק שבנחלאות יש ריכוז לא מבוטל של האקדמאים לעתיד. כמו בתל אביב, הסטודנטים מעדיפים לחוות את חיי מרכז העיר, ולכן הביקוש לנחלאות. בבדיקת אתר מדלן נמצא שמחירי השכירות במרכז העיר נוחים יותר ונעים סביב 4,000 שקל בממוצע לדירת שני חדרים או כ־5,900-5,600 שקל בחודש לדירת שלושה חדרים. התשואות על דירות 3 חדרים עומדות על 3.3%, אחרי עלייה של כ־9% לעומת 2018.
אלא שהמחירים הגבוהים בבירה גורמים לסטודנטים להרחיק גם עד יישובים שבהם היצע יחידות הדיור הנפרדות (כחלק מווילות) גדול יחסית. כך לדוגמה הר אדר, שם אפשר לשלם גם אלף שקל פחות לחודש עבור יחידה נפרדת עם גינה.