1 צפייה בגלריה
מתחם התחנה. צילום: רפי קוץ
מתחם התחנה. צילום: רפי קוץ
מתחם התחנה. צילום: רפי קוץ
תכנית מגורים חדשה סמוך למתחם התחנה: אחרי למעלה מעשור של דיונים אושרה סוף סוף בוועדה המחוזית תוכנית האב של רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) לבניית שכונת המגורים החדשה שתהיה המשך של טלביה והמושבה הגרמנית.
השכונה תכלול בניה נמוכה יחסית של עד 10 קומות ובה 610 יחידות דיור, ובנוסף עוד 200 יחידות של דיור מוגן. לצד המגורים, המתחם בן 75 דונם הנמצא בבעלויות שונות כולל של רמי לוי, אבי מורדוך ואראל מרגלית, יהיה משופע במוסדות ציבור, מסחר בדגש על פנאי ובילוי ויהיה מוטה הולכי רגל. כמו כן יוקם במתחם גם שימושים לתיירות ומלונאות.
גבולות המתחם יהיו מתחם התחנה הראשונה, רחוב דרך חברון ורחוב מרים החשמונאית. המתחם כולל כבר את חלקים מפארק המסילה, מגרש החניה האחורי של מתחם התחנה ואת מתחם המדפיס הממשלתית.
מתכננת המחוז, שירה תלמי באבאי: "התוכנית תהווה תרומה משמעותית להתחדשות העירונית של האזור, לחיזוק הרקמה העירונית ולפיתוחה, בתמהיל שימושים מגוון ובסמיכות למערך איכותי של תחבורה ציבורית".
סגן ראש העירייה וחבר הועדה המקומית עו״ד אלישע פלג דרש בועדה לאפשר יותר בנייה לגובה של לפחות 15 קומות, בעיקר בחלק הדרומי של הפרויקט, המרוחק מאגן העיר העתיקה וכן להגדיל את אחוזי הבנייה העומדים על 350% בלבד.
פלג טען כי מדיניות הועדה לאפשר בנייה לגובה לאורך ציר הרק״ל, החוצה את המתחם,אף לגובה של 30 קומות ובכך להגדיל את מלאי הדירות לתושבי העיר ולצמצם את ההגירה השלילית.