1 צפייה בגלריה
איציק קויפמן והבניין. צילום ארכיון: סבסטיאן שיינר, יואב דודקביץ'
איציק קויפמן והבניין. צילום ארכיון: סבסטיאן שיינר, יואב דודקביץ'
איציק קויפמן והבניין. צילום ארכיון: סבסטיאן שיינר, יואב דודקביץ'
אחרי עשרים שנה, ובניגוד לתוכנית המתאר העירונית, אושרה תוספת קומה תוך הכשרת עבירות בנייה בבנין בו מחזיק הפעיל הפוליטי וקבלן הקולות הידוע איציק קויפמן בדירה. נציג הליכוד בכיכר ספרא, סגן ראש העירייה אלישע פלג, יצא מהדיון מחשש לניגוד עניינים. נציג 'התעוררות' אלעד מלכא, שהתמודד בפריימריז בליכוד, דווקא ניסה להתנגד, ואילו יו"ר הוועדה אליעזר ראוכברגר בכלל נעדר שכן לדבריו לא הרגיש בטוב וביקש שיחליפו אותו. מי שניהל במקומו את הישיבה היה סגן ראש העירייה ישראל קלרמן.
תפוח האדמה הלוהט
האישור לתוספת הקומה ניתן בוועדה המקומית בשבוע שעבר. למעשה לא רק שנתנו לקויפמן עוד קומה, אלא גם הכשירו לו עבירת בנייה שהייתה ביחידת הדיור. פלג, כאמור, בחר להיעדר מהישיבה ולא להצביע בעד מי שסייע לו להיבחר. הוא העדיף למנוע אפילו מראית עין של ניגוד עניינים, ולכן פנה מראש ליועץ המשפטי לעירייה, עו"ד אלי מלכה, וביקש את חוות דעתו. מאחר שזאת לא גובשה עד למועד הדיון בתוכנית הבנייה, היועץ השאיר את ההחלטה בידי פלג - שבחר שלא להגיע.
מנגד, חבר המועצה אלעד מלכא, שהתמודד בפריימריז האחרונים של הליכוד אך לא נבחר - בין השאר כי לא זכה בתמיכת קויפמן - הגיע במיוחד והתנגד לתוכנית.
התוכנית נוגעת לבניין של שבע קומות ברחוב עמרם גאון 12. המבנה מחולק לחמש קומות של מגורים מעל שתי קומות של חניה ומחסנים.
קויפמן מבקש להכשיר עבירות בנייה ולהוסיף קומה חלקית על הגג. אבל נוסף על הכשרת עבירה, האישור שניתן אינו עומד במדיניות תוכנית המתאר העירונית, שייעדה את השטח לבנייה למגורים עד לגובה של שש קומות בלבד. עם זאת מדובר באישור נקודתי. כמו כן צוין בפרוטוקולים כי אין הליכים משפטיים נגד בעלי הדירות בבניין.
"מדובר בתוכנית שבאה להשוות את גובה הבנייה לסביבה הקיימת ואין בה שום דבר חריג או יוצא דופן. ההחלטה לאשר התקבלה בהתאם לחוות הדעת של הדרג המקצועי", ציין השבוע קלרמן.
מלכא ביקש מיו"ר הוועדה בפועל לחכות עם הדיון עד שיגיע, כי רצה להביע את התנגדותו. בסופו של דבר ההצבעה נערכה דקה לפני שמלכא הגיע לאולם. לדבריו, "אכן רציתי להתנגד אך לא בגלל חישובים פוליטיים אלא כי מדובר בעבירת בנייה שכבר ארבע פעמים בעבר במשך כמעט עשרים שנה ניסו להכשיר ולא הצליחו. אני לא מכיר את קויפמן, לא נפגשתי איתו מעולם ולא ידעתי שהוא לא תמך בי. הגשתי בקשה שיביאו את התוכנית לדיון חוזר במליאת המועצה. לא ייתכן שלבניין אחד יתנו לחרוג ממדיניות הבנייה לגובה באזור מסוים ולבניין שכן, של המתנגדים לתכנית - לא יאשרו אותה תוספת".
"טענות חסרות שחר"
פרקליטו של קויפמן, עו"ד אשר אקסלרוד: "מר קויפמן לא ביצע כל עבירת בנייה, והוא פועל מזה שנים להכשיר בנייה שנעשתה בדירתו לפני שרכש אותה. ההכשרה הזאת רק תשווה את מצבו לזה של שכניו, שכן קווי המתאר של הבניין תואמים לבניינים הסמוכים, ואין בהכשרת הבנייה כדי לפגוע או לחרוג מאופי הרחוב.
"קויפמן איננו פעיל ליכוד ומעולם לא היה חבר מרכז הליכוד, ויש להצר על ניסיונותיהם של גורמים אינטרסנטיים להשחיר את שמו באמצעות עלילות שווא שאין בינן לבין המציאות דבר וחצי דבר. טענות חסרות שחר כמו אלה שהעלה מלכא פוגעות ללא יסוד באמון הציבור בנבחריו, ויכלו לעלות באותה מידה כלפי כל חבר ועדה אחר, שכן כולם אנשים פוליטיים. אין בטענות המועלות בכתבה ולא כלום".
פלג: "לא השתתפתי בדיון ולא לקחתי חלק בהצבעה רק כדי למנוע לזות שפתיים. אני משוכנע שאין כאן שום ניגוד עניינים".