1 צפייה בגלריה
הכניסה להר חומה. צילום: אסף אסלן
הכניסה להר חומה. צילום: אסף אסלן
הכניסה להר חומה. צילום: אסף אסלן
אור ירוק לשוק הנדל"ן: חודש וחצי בלבד אחרי הפעלת שלושת הרמזורים בכניסה הראשית להר חומה, ומעבר לזרימת התנועה ולהתמעטות הפקקים יש גם התעוררות בשוק הנדל"ן להשכרה.
הפקקים האימתניים שהיו נחלת השכונה מדי בוקר ואחר צהריים היו ללא ספק גורם מעכב ומרתיע בכל הנוגע להשכרת דירות. מי שלא היה חייב לשכור דירה בשכונה, כיוון שהילדים שלו כבר שם במוסדות החינוך, העדיף לחפש מקום פחות פקוק ויותר נגיש.
רועי יהלום ממשרד התיווך פאזל נכסים, שמתמחים בהר חומה: "אף שזאת לא העונה החמה בשוק השכירויות, מורגשת בהחלט, בשבועות האחרונים, התעוררות. בשטח מרגישים הרבה יותר טלפונים וכן נחתמות יותר עסקאות. למעשה, גם דירות שהיו הרבה זמן ריקות קל יותר עכשיו להשכיר, וגם בהן מורגשת תנועה רבה יותר של שוכרים פוטנציאליים. יש גם קצת עלייה במחירים, אבל מדובר בשיעור מינורי, לפחות בשלב זה. הקפיצה המשמעותית במחירים תבוא להערכתנו לידי ביטוי בשטח רק ביוני, אז מתחילה העונה החמה והביקושים עולים".
עם זאת, למרות האופטימיות מצד בעלי הנכסים והמתווכים, יש לציין כי לפחות נכון לעכשיו, המגמה של עליית המחירים היא רק בשוק השכירויות ואילו בתחום הדירות למכירה לא חל כל שינוי. להפך, בדוח המכירות יש אפילו ירידה מסוימת במחירים. לדוגמה, דירת ארבעה חדרים עם מרפסת קטנה, שנמכרה בעבר במחיר ממוצע של 1.75 מיליון שקל, מוצעת כיום במחיר התחלתי של 1.65 מיליון שקל.