1 צפייה בגלריה
קואופ נווה יעקב. צילום: יואב דודקביץ'
קואופ נווה יעקב. צילום: יואב דודקביץ'
קואופ נווה יעקב. צילום: יואב דודקביץ'
הנאמנים מאיימים לסגור את כל סניפי רשת ה'קואופ' על אף אלף איש שעובדים במקום.
נאמני הקו אופ הודיעו היום (ג') לבית המשפט המחוזי כי לא יוכלו להמשיך להפעיל את החברה במידה והחלטת הממונה על ההגבלים העסקיים לא תשתנה. הסיבה: נדרש חודשיים לבדיקה ואישור להצעות שהוגשו למכרז.
המכרז להפעלת הרשת על 42 סניפיה נסגר ביום ראשון והוגשו 5 הצעות להפעלת הרשת. שתי הצעות כללו גם את רכישת הנדל"ן ועוד מספר לא מבוטל של הצעות הוגשו לרכישת הנדל"ן בלבד. נודע כי ההצעה הגבוהה ביותר הוגשה על ידי רמי לוי. לנוכח הסניפים הרבים שמפעיל 'רמי לוי, שיווק השיקמה בעיר' נפגשו הנאמנים עם מנהלת רשות ההגבלים העסקים ומרו את פרטי כל ההצעות, וכן זהותו של המציע הגבוה ביותר.
הנאמנים נדהמו מהודעת רשות ההגבלים כי ייקח לרשות כחודשיים לגבש את החלטתם בנושא. שני הנאמנים, רואי החשבון, שלמה נס וחן ברדיצ'ב, הגישו לבית המשפט בקשה בהולה לקיים דיון בנושא בנוכחות הכנ"ר (כונס הנכסים הראשי וממונה על ההגבלים העסקיים), עו"ד מיכל הלפרין. הדיון נקבע למחר.
קראו גם: נסגר המכרז לרכישת ה'קואופ'; התוצאות יפורסמו בימים הקרובים • עכשיו זה רשמי: סניפי רשת 'קואופ' הוצעו למכירה • בעקבות הקפאת ההליכים: מה יעלה בגורל הסניפים של קואופ בירושלים?
בנימוקיהם מציינים הנאמנים כי ההון החוזר המנוהל על ידם אינו מאפשר רכישת מלאי נדרש לקראת חג הפסח וכן נדרשת השקעה נוספת לשיווק ולפרסום. לפיכך, אין באפשרותם לחכות את פרק הזמן הנדרש וכי במידה ולוחות הזמנים לא יקוצרו באופן משמעותי לא ניתן יהיה להמשיך ולהפעיל את החברה. החשש הגדול הוא מסגירת הסניפים שיפגעו בראש ובראשונה בכאלף עובדי הקואופ שייאלצו ללכת הביתה. עוד ייפגעו באופן משמעותי נושי הקואופ השונים.