1 צפייה בגלריה
שי דורון. צילום: שלומי כהן
שי דורון. צילום: שלומי כהן
שי דורון. צילום: שלומי כהן
מינוי מפתיע: שי דורון, מנכ"ל גן החיות התנכ"י מונה לתפקיד נשיא הקרן לירושלים, הקרן העירונית הגדולה בישראל. הוועד המנהל של הקרן לירושלים, בראשות דוד ברודט, בחר בדורון לתפקיד בסוף השבוע האחרון.
דורון, שייכנס לתפקיד בעוד מספר חודשים, יחליף את יוהנה ארביב-פרוג'ה שהודיעה לאחרונה על פרישתה. דורון, המשמש מנכ"ל גן החיות מזה 25 שנה, אחראי על הפיכתו של הגן לאתר המוביל במספר המבקרים בישראל, כך מספרים בגן החיות.
במהלך כהונתו הגן התרחב מאוד והפך לאחד מגני החיות הידועים, בין היתר הודות לפילנתרופים מרחבי העולם אשר הכירו בחשיבות המקום. בשנים האחרונות הוביל דורון גם את בנייתו של אקווריום ישראל בשטח גן החיות.
קודם לתפקיד זה, שימש דורון כראש לשכת ראש העירייה, טדי קולק בקדנציה האחרונה שלו בעיריית ירושלים.
"אני מאמין ששי, כירושלמי שורשי ואותנטי, ישמש שגריר מצוין של הקרן ברחבי העולם", אמר יו"ר הוועד המנהל, דוד ברודט, "לשי ניסיון רב בעשייה ובגיוס משאבים והוא יוביל את הקרן לירושלים ואת העיר ירושלים להישגים חדשים. אנחנו בקרן לירושלים נמשיך לעבוד למען העיר ולטובת כל קבוצות האוכלוסייה המתגוררות בה".
הקרן לירושלים, הפועלת מזה 51 שנים, הוקמה על ידי טדי קולק שנה לאחר היבחרו לתפקיד ראש העירייה במטרה לגייס כספים מישראל והעולם שיסייעו לבירת ישראל. הקרן גייסה עד היום סכום עתק של למעלה ממיליארד וחצי דולר שהושקעו באלפי תכניות ובמאות אתרים בירושלים לשיפור חייהם של כל תושבי העיר, במערבה ובמזרחה. לקרן שבע שלוחות בעולם ובכל אחת מהן פועלת הנהלה ציבורית שראשיה נמנים על בכירי החברה והכלכלה.