עו"ד נמרוד חיים הראל (36), בעל ניסיון רב בתחומי משפט רבים והבעלים והמייסד של משרד עורכי דין בוטיק – 'נמרוד חיים הראל' בירושלים, הוא מטפל במספר תיקים בתחומים שונים, מוביל מקצועיות ורצון להביא את התוצאה הרצויה עבור הלקוחות כשמטרה אחת ניצבת בפניו: לתת שירות מקיף בכל ההיבטים בסוגיה המשפטית.
2 צפייה בגלריה
עורך דין נמרוד הראל
עורך דין נמרוד הראל
עורך דין נמרוד הראל
"אני זוכר שהגיע אליי בחור בשנות ה-30 לחייו, מבוהל, מפוחד ולחוץ מהעובדה שאחד מהבנקים בישראל ביצע לו תפיסה של רכבו הפרטי וללא כל התראה", מספר עו"ד הראל והוסיף, "לאחר בדיקה מהירה של נסיבות העניין, נודע כי הלקוח חויב באמצעות חיוב צד ג' בתיק הוצל"פ לא לו, ובסך של מיליון שקלים". עו"ד הראל, מתמחה בליטיגציה בכל הערכאות בבתי המשפט השונים, ובין היתר בתחום הוצאה לפועל הכולל הגנה על חייבים ובכלל זה, מחיקת חובות, הסדרי חובות, ביטול הגבלות, חילוץ מתיקים תקועים, הגנה על דירות מגורים מכונס נכסים וכיו"ב".
בגלל ניסיונו הרב, ועצם העובדה כי את ההתמחות המשפטית שלו עשה עוה"ד הראל תחת רשם ההוצאה לפועל, הוא ידע בדיוק איך להתמודד עם תיק מהסוג הזה, "כעבור מספר ימים, הגשתי בקשה לביטול החלטת הרשם לחייב את הלקוח כחייב בתיק ההוצל"פ ולעיכוב הליכי ההוצל"פ שננקטו נגד הלקוח. הבקשה לעיכוב ההליכים התקבלה באופן מידי, ולאחר דיון וניהול חקירה של מוסר מטעם הבנק, ניתנה החלטה לבטל את ההחלטה שהביאה לחיוב הלקוח במיליון ש"ח ובתוך כך הוצאתו המלאה מהתיק", נזכר הראל.
"זו הייתה הרגשה נפלאה של עשיית צדק, סיוע לאדם במצוקה וניצחון מתוק. אני זוכר את התגובה הנרגשת של הלקוח ורווחת האנחה עם אמרות התודה".
משרדו של הראל הוא לא ככלל המשרדים - מהיום הראשון שפתח את משרדו, היה לו חשוב לשלב תיקים מסוג פרו-בונו ולייצג אנשים שאין להם יכולת כלכלית לממן עורך דין, או כאלו שלא עומדים בקריטריונים של הלשכה לסיוע משפטי תוך מקצועיות והובלה לתוצאה רצויה עבור הלקוחות, "אותם אנשים מגיעים אליי בשתי דרכים: אחת באמצעות הפניות של עורכי דין שמכירים אנשים בעלי המצוקה הכלכלית והדרך השנייה, היא באמצעות שכר מצווה – פרויקט של לשכת עורכי הדין לייצוג חינם, ללא עלות בהתנדבות מלאה של עורכי הדין", מסביר, "אני מאמין שמעבר לכך שלמקצוע יש את הפן של שינוי ועשייה, יש בו גם את החלק הנוסף ומיוחד, של עזרה לזולת ולאנשים במצוקה. המקצוע שלנו כעורכי דין מהווה ללא צל של ספק גם סוג של שליחות חברתית".
2 צפייה בגלריה
המשרד של עו"ד הראל | צילום: מאור מויאל  עיצוב: שלי גנאל
המשרד של עו"ד הראל | צילום: מאור מויאל  עיצוב: שלי גנאל
המשרד של עו"ד הראל | צילום: מאור מויאל עיצוב: שלי גנאל
מניסיונך, מה המסר ללקוחות חייבים בכלל וכאלה במצוקה בפרט?
"חובות צריך לשלם, הן מהפן המוסרי והן מהמחשבה קדימה שיכולה ליצור אפקט דומינו שתהפוך זוכים לחייבים בעל כורחם. יחד עם זאת, בעלי חובות שנקלעו למצב כלכלי קשה, חשוב שיידעו כי מעבר לרוח התקופה בה חוקקו את חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, תיקון 47 לחוק ההצל"פ (הפטר לחייבים בהוצאה לפועל), והצעת החוק של מרב מיכאלי ודוד ביטן (תיקון 57 לחוק ההוצאה לפועל-הפטר בהוצל"פ לבעלי נכסים) המונחת על שולחן הכנסת, הדין עשוי להעניק לאותם בעלי חובות, מגוון רחב של הגנות ו/או הקלות בתשלום חובותיהם בהתאם ליכולתם הכללית, לרבות, אך לא רק, חוק ההוצאה לפועל, פקודת פשיטת הרגל (שעתידה להתחלף בעוד כשנה בחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי), פקודת השטרות, חוק המקרקעין, חוק הגנת הדייר, חוק הלוואות לדיור, חוק הלוואות חוץ בנקאיות וכיו"ב. ומשרדי עורכי דין טובים, יידעו להשתמש בתבונה וביעילות בכל אותם חוקים ו/או הלכות השונות של בתי המשפט, בכדי להגן באופן המיטבי על לקוחותיהם בנסיבות העניין".
משרדו של עו"ד נמרוד חיים הראל ממוקם בפארק ההייטק בהר חוצבים, רחוב המרפא 1, ירושלים ומעניק ייעוץ משפטי וליטיגציה בכל רחבי הארץ במגוון נושאים, בתחום חדלות הפירעון, לרבות, אר לא רק, הוצאה לפועל הכולל הגנה על חייבים ובכלל זה, מחיקת חובות, הסדרי חובות, ביטול הגבלות, חילוץ מתיקים תקועים, הגנה על דירות מגורים מכונס נכסים וכיו"ב. כמו כן, פועל עוה"ד הראל גם לגבייה של פסקי דין וחיובים אחרים כגון המחאות חוזרות, חובות עפ"י הסכמים בכתב וכדומה. בנוסף לכך, מייצג עוה"ד הראל חייבים בהליכי פשיטות רגל ממתן צו הכינוס ועד למתן הפטר. יתרה מכך, עו"ד מתמחה בתחום מקרקעין, תביעות כנגד בנקים וחברות ביטוח, ערעורים על החלטות בנק ישראל על לקוח מוגבל / מוגבל חמור.
ליצירת קשר ניתן לפנות במייל: nimrodharal.law@gmail.com
או בטל': 02-5877088
הכתבה בשיתוף עורך דין נמרוד הראל.