1 צפייה בגלריה
גבעת שאול. צילום: ויקפדיה
גבעת שאול. צילום: ויקפדיה
גבעת שאול. צילום: ויקפדיה
מבול אחוזי בנייה בגבעת שאול. הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה את התוכנית להקמת מגדל של 18 קומות במתחם בית עופר בגבעת שאול. מדובר בשלב השני של תוכנית בית עופר, שעומד כבר כעת ברחוב חפצדי נחום, הגובל ברחוב עם ועולמו.
התוכנית כוללת את הגדלת אחוזי הבנייה מ־154 אחוז ל־500 אחוז, בהתאם לתוכנית האב המעודכנת של האזור. כמו כן ישונה ייעוד הקרקע מתעשייה למסחר, תעסוקה ומוסדות ציבור, כחלק מהשינוי באופיה של גבעת שאול. מגיש התוכנית הוא אברהם טראוב, בעלי חברת 'פ.פ.ד יהלומים', שהם חוכרי הקרקע במתחם.
שטחי הבנייה הקיימים כיום עומדים על כ־9,370 מ"ר. על פי התוכנית המאושרת ייבנו במתחם עוד כ־16,930 מ"ר לצורכי תעסוקה. 680 מ"ר נוספים יוקצו למבני ציבור וכ־300 מ"ר לחנויות. המסחר יתאפשר רק בקומת החזית בצד הפונה לרחוב עם ועולמו. במגדל החדש יותר שימוש בזכוכית, אלומיניום וחומרי בניין אחרים, אך הכיסוי החיצוני של המגדל יצטרך לכלול 30 אחוז אבן טבעית לכל הפחות.
היקף החניה במבנה ייקבע בהמשך בעת הוצאת היתרי הבנייה, בהתאם לתקנות שיהיו בתוקף. בכל מקרה נקבע כי בחניון התת־קרקעי יוקצה מתחם מסומן לחניה בלעדית לאופניים. כמו כן יוכשרו ליד החניון מלתחות, מקלחות ותאי הלבשה עבור רוכבי האופניים שבאים לעבודה בבוקר.
הפרויקט יכלול גם הריסה של כמה מבנים וקירות קיימים.