2 צפייה בגלריה
רחוב הנוטרים בקטמון. צילום: באדיבות יעקב ומשה יזמות ותיווך
רחוב הנוטרים בקטמון. צילום: באדיבות יעקב ומשה יזמות ותיווך
רחוב הנוטרים בקטמון. צילום: באדיבות יעקב ומשה יזמות ותיווך
שוק הנדל"ן של דירות בסדר גודל של מיליון שקלים הוא שוק קטן ויציב בעיר. מיינט ירושלים בדק עבורכם היכן ניתן לקנות במחיר זה דירות בנדל"ן הירושלמי שהן לא מחסן שהוסב ליחידה מתחת לוילה צמודת קרקע או דירה גדולה שפוצלה לשניים באופן חוקי או לא חוקי, אלא דירות קטנות בנות חדר עד שניים וחצי חדרים. מפתיע אבל גם בשכונות המבוקשות כגון במושבה הגרמנית, ברחביה ובקטמון הישנה ניתן למצוא מציאות ודירות שלא חוצות את רף מיליון השקלים.
נחלאות
לאחרונה נמכרה ברחוב בצלאל דירת קרקע בעלת חדר אחד בגודל של 23 מ"ר ע"י חברת - ון דייק נכסים. מצבה של הדירה היה טוב ולא היה שטח חיצוני כלשהו כגון מרפסת או גינה. הדירה נמכרה ב- 1,020,000 שקלים.
לא הרחק משם ברחוב הרב חיים אבולעפיה נמכרה דירת חדר בגודל של 26 מ"ר בקומה הראשונה. מצב הטוב אף אפשר מכירה של 780 אלף שקלים. מטרים ספורים מרחוב זה, נמכרה דירה נוספת ברחוב שירזלי, הפעם בעלת שני חדרים, 50 מ"ר ללא שטח חיצוני. המחיר: 1,075,000 שקלים. שתי הדירות האחרונות שנמכרו בתיווך חברת 'TA נכסים'.
ארמון הנציב
דירת שני חדרים בקומה א' נמכרה לאחרונה ברחוב גרינשפן. הדירה משופצת עם היתר להוספת חדר ומרפסת. המחיר: 1,015,000 שקלים. המשרד שסייע במכירתו – 'רוית נכסים' מספר כי הם מכרו עוד דירות סביב המחירים הללו בשנה האחרונה.
קטמון
2 צפייה בגלריה
אחת הדירות שנמכרו. צילום: באדיבות יעקב ומשה יזמות ותיווך
אחת הדירות שנמכרו. צילום: באדיבות יעקב ומשה יזמות ותיווך
אחת הדירות שנמכרו. צילום: באדיבות יעקב ומשה יזמות ותיווך
בחברת התיווך של יעקב משה מספרים כי לאחרונה נמכרו שתי דירות אפילו בפחות ממיליון שקלים. האחת ברחוב הנוטרים, חדר אחד בעל 25 מ"ר. החדר נמצא בקומת קרקע ועלותו עמדה על 910 אלף שקלים. השניה ברחוב דב הוז כוללת שני חדרים עם 36 מ"ר בקומה הראשונה בעלות של 900 אלף שקלים.
"זן שהולך ונכחד"
המתווך משה גפני בעלי משרד 'גפני נכסים' וחבר הנהלת לשכת המתווכים בעיר הסביר כי דירות כאלו הן זן שהולך ונכחד: "כיום כבר לא משתלם לבנות יחידות דיור כה קטנות והביקוש אליהם תמיד קיים. מדובר במשקיעים בעיקר שאין להם סכומים גדולים. גודל הדירות הן של כ- 20 עד 25 מ"ר. אלו יחידות דיור קטנות של חדר או סטודיו עם גלריה".
"בשכונות הפריפריה המטרז' עולה וניתן למצוא דירות גדולות יותר. לנוכח היקף המצומצם של הדירות הפוטנציאליות והביקושים היציבים דירות המיליון שקל בעיר נחטפות וקל למכור אותן. הממוצע של דירה כזו בשוק הוא כ-3 עד 4 חודשים", כך אומרת המתווכת רוית קרודו מ'רוית נכסים'.
נכון לכתיבת שורות אלו, בארמון הנציב יש בשוק 6 דירות בתווך המחירים של מיליון שקלים.
הרוכשים הם ברובם משקיעים שקיבלו סכום כסף מירושה או מפנסיה ורוצים להשקיע בתשואה מובטחת של 3 עד 4 אחוז. שנחשבת לתשואה יותר גבוהה מדירות גדולות יותר וגם תשואה טובה יותר ממה שמציאים הבנקים בשנים האחרונות. חלק מהרוכשים אף רושמים את הנכס שקנו על שם ילדיהם הבגירים שמעל לגיל 18.
בשכונות נוספות כגון קרית מנחם, קרית יובל והקטמונים ניתן למצוא דירות של עד שלושה חדרים במצב לא טוב שזקוקות לשיפוץ או נמצאות בהליכים של פינוי בינוי ומיועדות להריסה.