1 צפייה בגלריה
בניין ה'שוקניון' השבוע. מעתה אמרו "אגריפס 88". צילום: עמית שאבי
בניין ה'שוקניון' השבוע. מעתה אמרו "אגריפס 88". צילום: עמית שאבי
בניין ה'שוקניון' השבוע. מעתה אמרו "אגריפס 88". צילום: עמית שאבי
מתיחת פנים, שדרוג ומיתוג מחדש לבניין השוקניון, שייקרא מעתה 'אגריפס 88'. כך החליטה חברת רסקו, הבעלים הנוכחי של הנכס. החברה מנסה לשנות את התדמית השלילית של המקום, שנחשב מוזנח ויש בו לא מעט שטחים ריקים ונטושים. ויש כבר עיסקה גדולה ראשונה, שבה בנק מזרחי טפחות שכר קומה שלמה.
עד לאחרונה, פרט לאי אלו חנויות ותיקות וקטנות בחזית הבניין, הפעילות המסחרית בו היתה דלה, בלשון המעטה. למעשה, את עיקר העניין עורר החניון הענק של ששת המפלסים, שמספק כיום פתרון נוח ללקוחות שוק מחנה יהודה ופועל גם בשעות הלילה לטובת הבליינים.
הקונספט החדש יכלול מרכז קניות עם מותגי הלבשה והנעלה, מעין קניון קטן עם שטחי מסחר של כאלפיים מ"ר בקומת הכניסה. מעליו יוכשרו שתי קומות של משרדים לבעלי מקצועות חופשיים, כגון עורכי דין ורואי חשבון. השיפוצים המקיפים כוללים פתיחת חלונות חיצוניים בבניין, שעד כה חזיתו לכיוון הרחוב נותרה אטומה, ושדרוג כל המרחבים הציבוריים שבין שטחי המסחר השונים.
במקביל לשיפוצים נערכים משאים ומתנים עם כמה רשתות ומותגים ידועים לצורך פתיחת חנויות במקום. בחלק מהמקרים מדובר במותגים שעדיין אין להם נציגויות בעיר.
העיסקה הגדולה הראשונה שכבר יצאה אל הפועל היא כאמור השכרת קומה שלמה, בשטח של 500 מ"ר, לשימושו של בנק מזרחי טפחות. בשנה האחרונה מכר הבנק את הבניין שבו פעל המטה והסניף המרכזי שלו ברחוב הלני המלכה, בעסקה בסדר גודל של כמאה מיליון שקל. חלק מהפעילויות של הלני המלכה יעברו ככל הנראה למשכן הנוכחי, שבו יפעל סניף בנק וגם מרכז תקשורת.
על גג השוקניון הוקמו לפני שנים אחדות בניינים ובהם כ־76 יחידות דיור. אך הבנייה אינה קשורה לשטחי המסחר וחברת רסקו אינה אחראית ליחידות המגורים הללו.