1 צפייה בגלריה
קרית יובל. צילום: שלומי כהן
קרית יובל. צילום: שלומי כהן
קרית יובל. צילום: שלומי כהן
פרויקט מורדות מלחה יוצא לדרך: החברה הממשלתית 'דירה להשכיר' ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י) פרסמו את במכרז למתחם הראשון במורדות השכונה הדרומית, מול עין יעל, מלחה. מדובר בקרקע שעליה ייבנו 79 יחידות דיור המיועדות להשכרה לטווח רחוק בלבד. על פי תנאי המכרז, המגרש כולו ייועד אך ורק לזכאי משרד השיכון. המכרז פורסם במקביל למכרזים דומים שיצאו באזור שוהם ורמלה, אך בהבדל מהותי: בשתי הערים הללו חלק מהיחידות יוצעו להשכרה בשוק החופשי במחירים ריאליים.
בחודשים האחרונים החלו כבר עבודות הפיתוח במורדות מלחה ונערך במקום סיור קבלנים. מאחר שמדובר בבנייה על מדרון צלול, מעבר לעלות הגבוהה של הפיתוח הוא גם צפוי להימשך זמן רב. לפי ההערכות כרגע מדובר בתקופה של כשלושים חודשים.
לצד המתחם שעליו נבנה מיזם ההשכרה לטווח הארוך יוקם פרויקט בשיטת 'מחיר למשתכן', שיכלול 240 יחידות דיור. יתרת המתחם, בהיקף של 80 יחידות דיור נוספות, תשווק בשוק החופשי.
יו"ר ועד התושבים של שכונת מלחה, דרור בקל: "אני מברך על כל דירה שנבנית, בעיקר כשמדובר בפרויקטים כמו מחיר למשתכן או דיור להשכרה. עם זאת, תושבי מלחה מודאגים מתוכניות הפיתוח המסיביות העתידיות שיעמיסו על התשתיות הקיימות כגן כבישים וביוב. מדובר בתוכנית להכפלת קניון מלחה, הרחבת הגן הטכנולוגי, הקמת בריכה אולימפית והקמת שכונת מורדות משואה, שבה מתוכננות 500 יחידות מגורים. כל המיזמים הללו יביאו לתוספת משמעותית של אנשים ותנועה ויש לתכנן הכל היטב כדי לא לפגוע באיכות החיים".