אור ירוק לקו הירוק. פורסם המכרז הראשון לעבודות התשתית לאחד הקטעים של הקו החדש. היקף המכרז, שפרסמו העירייה ומשרד התחבורה באמצעות חברת הפיתוח מוריה, יעמוד על 60 מיליון שקל. אורך הקו יגיע במלואו ל־19 קילומטר ועלותו הכוללת תעמוד על עשרה מיליארדי שקלים לכל הפחות.
1 צפייה בגלריה
מסלול הקו הירוק של הרכבת הקלה. תרשים: תוכנית אב לתחבורה
מסלול הקו הירוק של הרכבת הקלה. תרשים: תוכנית אב לתחבורה
מסלול הקו הירוק של הרכבת הקלה. תרשים: תוכנית אב לתחבורה
מנכ"ל מוריה, דורון נויוירט: "עד סוף שנת 2017 נוציא לפחות עוד שלושה מכרזים והעבודות יהיו בעיצומן בשנים 2018 ו־2019. פתיחת הקו השני תביא להכפלת מספר הנוסעים ברכבת הקלה ותפחית את השימוש בכלי רכב פרטיים בעיר".
הקו השני יעבור לראשונה בשכונות החרדיות בעיר. הוא יתחיל את דרכו בהר הצופים ויסתיים בגילה. בדרך הוא יעבור דרך מעלות דפנה וצומת בר אילן, ימשיך דרך רחוב שרי ישראל לכיוון הכניסה לעיר, יירד לקמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית ומשם לצומת פת דרך מחלף בייט ורחוב הרצוג עד לגילה דרך רחוב דב יוסף. בנוסף יכלול הקו שלוחה לאזור התעסוקה בתלפיות, שתעבור ברחובות התנופה, פייר קניג ורבקה. בסך הכל מתוכננות 36 תחנות לאורך המסלול, והרכבת תיסע בתדירות של כל שמונה דקות. עבודות התכנון של הקו נעשו על ידי צוות תוכנית אב לתחבורה.
התושבים, בעלי העסקים וכל האנשים שעוברים מדי יום לאורך הציר המתוכנן של הקו החדש צרכים לקוות שאכן הופקו כל הלקחים מהכשלים הרבים שאפיינו את הקמת הקו הראשון - האדום. סלילת הקו ארכה הרבה יותר זמן מהמתוכנן וחרגה משמעותית מהתקציב. העבודות פגעו קשה בחיי המסחר בעיר ולא מעט עסקים נאלצו לסגור את מקומם בשל העיכובים והעבודות המתמשכות, ששיתקו למשך כמה שנים את החיים במרכז העיר ולאורך רחוב יפו.