מחנה יהודה. צילום: גיל יוחנןמחנה יהודה. צילום: גיל יוחנן
מחנה יהודה. צילום: גיל יוחנן
(מחנה יהודה. צילום: גיל יוחנן)
לטענת חלק מהמתנגדים, הנסיבות שבהן נהגתה התוכנית שונות, שכן כיום הרכבת הקלה עוברת בקרבת השוק ומספקת חלופה הולם עבור בעלי המכוניות בעיר. לדברי המתנגדים, רבים ממבקרי השוק מגיעים אליו כיום ברכבת, והקמת חניון בסדר גודל שכזה, תדרבן אותם לחזור להשתמש ברכבם הפרטי.
עוד הם טוענים כי לא הרחק משם, מול בניין כלל, יוקמו בשנים הקרובות מלון בוטיק ושני מגדלי מגורים, ומתחתיהם ייבנה חניון של מאות מקומות, שחלקם ייועדו לציבור הרחב.
המתנגדים קיבלו רוח גבית גם ממשרד התחבורה, שבעבר התנגד בתוקף להקמת החניון. לפני שלושה חודשים בלבד טענו נציגיו: "המשרד מתנגד לתוספת החניות בשל העומס הכבד הקיים כבר כיום ברחוב, שכבר פוגע קשות באיכות השירות לתחבורה הציבורית". אולם מבול ההתנגדויות לא עזר והעירייה אישרה את התוכנית להקמת החניון.
מי שהחליטה להתערב שוב בנושא היא התנועה לאיכות השלטון, שהתנגדה למיזם גם בעבר. נציגיה הסבירו שאמנם מדובר בתוכנית בת 13 שנה שהוצא הון רב על תכנונה, אולם מאז אישורה הרכבת הקלה שינתה את המציאות התחבורתית באזור השוק.