התוכנית שעלולה ללבות עוד יותר את האש בירושלים: הקמת בניין מגורים ליהודים בלב השכונה הערבית סילוואן (עיר דוד). בשבוע שעבר הוציאה הוועדה המקומית היתר למשרד השיכון להרחיב את הכביש שיוביל למובלעת היהודית.
עוד על סילוואן: לא תאמינו מה עוד מבקשים להקים בלב הכפר הערבי עבירות בנייה בסילוואן? למי אכפת
בעל הקרקע שעליה אמור לקום המבנה הוא הקדש בנבנישתי, שמוחזק בנאמנות של שלושה אנשים המקורבים לעמותת 'עטרת כוהנים'. מדובר במרדכי זרביב מבית הדסה בחברון, יושב הראש לשעבר של המועצה הדתית בירושלים הרב יצחק רלב"ג (כיום חבר מועצת הרבנות הראשית) ועו"ד אברהם שפרמן המתמחה בדיני תכנון ובנייה.
את הבקשה הגיש בהסכמת הנאמנים עו"ד אלדד רבינוביץ', שמתגורר כיום בבית יהונתן בסילוואן. עו"ד רבינוביץ' הוא חבר הוועד לחידוש ההתיישבות בשילוח (אחד השמות העבריים של סילוואן).
תוכנית הבנייה במגרש בסילוואן מחכה עדיין לאישור של העירייה. על פי מסמכי הוועדה, הסיבה הרשמית לעיכוב היא שמגישי הבקשה לא מילאו עדיין את התנאי שמחייב אותם לפרסם את בקשתם בתקשורת ולהודיע עליה לדיירי הבתים הסמוכים. עם זאת קשה להאמין שיהיה ניתן למנוע את הבנייה, שכן זכותם של בעלי הקרקע להקים בה מבנה בשטח של 238 מ"ר שטחים עיקריים ועוד 235 מ"ר בקומת מרתף. בסך הכל מדובר בקרוב ל־500 מ"ר בנייה במקום רגיש במיוחד.
על פי הבקשה שהוגשה לעירייה, מדובר בבניין בגובה של שלוש קומות שיכלול שלוש יחידות דיור. הבית נמצא במרחק של כקילומטר בקו אווירי מחניון גבעתי ושער האשפות, ממש בלב השכונה הערבית.
ההכנות לבנייה נמצאות כבר בעיצומן, שכן בשבוע שעבר כבר אישרה הוועדה המקומית את ההיתר להרחבת הכביש הצר המוביל למגרש הריק שבו יקום הבניין. האישור סולל את הדרך לאישור תוכנית הבנייה.
הרחבת הכביש תסכל את אחת ההתנגדויות הנפוצות ביותר - חשש לבעיות בתשתית התחבורה והיעדר גישה ראויה. זהו כביש ללא מוצא שהרחבתו נועדה לאפשר לכלי רכב, ובכלל זה לג'יפים הממוגנים של 'בית יהונתן', להסתובב ברחוב ולא לחזור את כל אורכו בהילוך אחורי - דבר בעייתי מבחינה ביטחונית. הדיון בהרחבת הכביש הגיע אפילו לכנסת וזכה לבסוף לאישור.