הוסיפו דירות - ושכחו מחניות. תקציר: במתחם מנורה במרכז העיר, שבו הולך ונשלם מרכז בתי הספר לאומנויות, היה אמור להיבנות מתחם נוסף שישמש למעונות לסטודנטים. אלא שבלחץ הנציגים החרדים במועצת העירייה בוטלו המעונות ותוספת הקומות למגורים הוסבה לסך של 200 יחידות דיור.
1 צפייה בגלריה
עוד עומס על התשתיות. מרכז העיר
עוד עומס על התשתיות. מרכז העיר
עוד עומס על התשתיות. מרכז העיר
(צילום: שאטרסטוק )

רק דבר אחד שכחו לשנות והוא לתכנן לדירות גם חניות. עכשיו כשהתוכנית מופקדת בוועדה המחוזית, המינהל הקהילתי בגינות העיר הגיש התנגדות לפרויקט לנוכח היעדר החניות והעומס הצפוי על התשתיות הקיימות.
יו"ר המינהל, ד"ר אופיר לנג מציין כי כבר עכשיו יש באזור מצוקת חניה ועל פי התוכנית יבוטלו בהמשך מספר חניות 'קריטיות' ברחוב אוסישקין. לנג גם מתנגד לתת לדיירים במתחם החדש תו אזורי, שהרי אלה יתווספו לחניה הפתוחה ברחובות ויגבירו את מצוקת החניה הקיימת ממילא. הפתרון המוצע על ידי המינהל הוא פשוט להוריד באופן דרמטי את מספר יחידות הדיור ועל הדרך להסב שטחי בנייה שיתפנו לטובת הקמת מבני ציבור לקהילה כגון מועדון לקשישים או משחקייה.
התנגדות נוספת לדיור במתחם מנורה הגישה המועצה לשימור אתרים, שגם מציינת את היעדר החניות כבעיה מהותית. במועצה לשימור מתנגדים לגובה הבנייה המוצעת עד עשר קומות, שכן גובה הבנייה המותר באזור, הוא עד שבע קומות בלבד.

חביליו: לא לאשר את התוכנית במתוכנת הקיימת

ביום רביעי יעלה הנושא לדיון בוועדה המחוזית. שם יוחלט עם השינוי שיזמה העירייה מקובל על הוועדה. לאחר התלבטות קשה החליט סגן ראש העירייה, יוסי חביליו, להגיש התנגדות רשמית נגד הסבת המתחם הדיור המתוכנן בפרויקט מנורה לדירות. חביליו שהוא סגן ראש עיר וחבר הנהלת העירייה יוצא למעשה נגד תוכנית שהעירייה היא היזמת והמקדמת. בהתנגדות הוא מנמק כי גם ראש העירייה הנוכחי משה ליאון וגם קודמו ניר ברקת ראו בראש ובראשונה את הצורך בהחזרת הסטודנטים למרכז העיר ולהחייאת החיים שם בשעות היום והלילה. עוד טוען חביליו כי רק בלחץ הנציגים החרדים שונתה התוכנית המקורית, וכוונת הדרג המקצועי בעירייה, היתה ונשארה להקים מעונות.
חביליו כותב בהתנגדותו כי הוא פנה גם למוסדות אקדמאיים במרכז העיר וגם מוסדות להשכלה גבוהה בתחומי התרבות והאומנות וכולם תמימי דעים שיש צורך וביקוש רב להקמת מעונות חדשים במרכז העיר. ומעבר לזה עצם העתקת בית הספר לקולנוע סם שפיגל, ניסן נתיב, המרכז למוזיקה מזרח- מערב ובית הספר לתיאטרון חזותי. כולם למתחם מנורה יעודד מן הסתם ביקושים גם למעונות בצמוד. וזאת למעשה היתה כוונת התוכנית מלכתחילה. חביליו כותב בסוף ההתנגדות כי הוא קורא לוועדה המחוזית לגבור על השיקולים הפוליטיים ולראות רק את הצרכים התכנוניים המקצועיים ולא לאשר את התוכנית במתכונת הקיימת.
מהעירייה נמסר: "לפי התקן, כנהוג בתמ"א 38, בניה כזו אינה מצריכה תכנון חניה. יחד עם זאת, התכנית נמצאת בשלב התנגדויות, אשר יישמעו בוועדה ויישקלו בכובד ראש".
פורסם לראשונה: 07:30, 04.11.21