יוזמה חדשה להנצחת ראשי העירייה לדורותיהם. על פי היוזמה, בגן דניאל אוסטר, הצמוד לכיכר ספרא, תוקם שדרה של פסלי ראש שיוצבו על כני מתכת בדמותם של כל ראשי העירייה של ירושלים מ־1967 ועד היום.
1 צפייה בגלריה
המיקום שהוצע למיזם. גן דניאל
המיקום שהוצע למיזם. גן דניאל
המיקום שהוצע למיזם. גן דניאל
(צילום: שלומי כהן)

סוגיית אולמרט

ליד כל פסל הנושא את דיוקנו של אחד מראשי העירייה יוצב שלט אינפורמטיבי קצר על שנות כהונתו בתפקיד. זאת בדומה לגן הפסלים במשכן בית הנשיא, שבו מוצגים דיוקניהם של נשיאי ישראל.
מדובר בהצעה של סגן ראש העירייה אלישע פלג, שעלתה לדיון ואושרה השבוע בוועדה להצבת פסלים ומיצגי תרבות במרחב הציבורי, בראשות המשנה לראש העירייה פלר חסן־נחום.
למרות שמדובר בדיון ראשוני ועקרוני, לפי גורמים שנכחו בו, כבר בשלב זה הועלתה שאלה בנוגע להצבת פסלו של ראש העירייה לשעבר אהוד אולמרט, שכזכור שנים לאחר תום כהונתו כראש עירייה הורשע בפלילים וריצה עונש מאסר בכלא. עם זאת פלג סבור ובטוח שפסלו של אולמרט לא ייגרע מהיוזמה החדשה שהוא מקדם.
"אפילו במקרה של משה קצב, החמור לאין שיעור, הוחלט בסוף להשאיר את פסלו על כנו במשכן בית הנשיא", טוען פלג. "אז אני סבור שיש להכליל את אולמרט במיזם ללא קשר למה שאירע לאחר סיום כהונתו בעירייה. הוא היה ראש עירייה שכיהן קדנציה מלאה, ועל כן יהיה זכאי לפסל בדמותו".
גן דניאל כמעט נהרס בעבר לטובת הקמת בניין עירייה נוסף, אך בלחץ גורמי השימור בעיר התוכנית בוטלה.