פרסום ראשון: חברת הבנייה אלונים בבעלות שמוליק לוי, לשעבר יו"ר התאחדות הקבלנים בירושלים, נקלעה לקשיים כספיים. הקף החובות מוערך ביותר מ-100 מיליון שקלים.
1 צפייה בגלריה
אתר בנייה. נושא הפיגומים קריטי במיוחד
אתר בנייה. נושא הפיגומים קריטי במיוחד
חוב של למעלה מ-100 מיליון שקלים
(צילום: שאטרסטוק)

לבקשת החברה הוציא בית המשפט המחוזי בעיר צו זמני ארעי האוסר על ביצוע פעולות. כמו כן, נדונה היום בקשה למנות את עורך הדין קובי אמסטר כנאמן לחברה. זאת בכפוף לאישור הנושים של החברה ובניהם בנק הפועלים. בבקשה נטען כי החברה נקלעה לקשיים בעיקר לנוכח משבר הקורונה.
בית המשפט המחוזי בעיר קיבל את בקשת חברת אלונים בבעלותו של שמוליק לוי ופסק כי הצו הזמני שניתן לעיכוב הליכים נגד החברה יוארך למשך 60 יום. כמו כן, בית המשפט ביקש למנות מנהל חיצוני שבסמכותו יהיה לנהל את הסדרי הכספים והתשלומים. לתפקיד מונה עו"ד בניהו לובל מתל אביב, שהוא אחד מהמועמדים שהופיעו ברשימת המומלצים. בהחלטה נטען כי במקרה המדובר מן הראוי היה לבחור מועמד ניטרלי שאינו קשור לבעלי השליטה או לחברה וכך נעשה. עוד נפסק בהחלטת בית המשפט כי יוצא צו איסור נגד בעלי השליטה, שמוליק לוי לעשות דיספוזיציה על נכסיו האישיים.
החברה עוסקת בהקמת פרויקטים שונים בעיר ובפריסה ארצית. כמו כן, החברה מתמחה כיום בעיקר בפרויקטים במסגרת תמ"א 38. בין השאר החברה מבצעת פרויקט של תמ"א 38 נרחב ברחוב הרכבת על ציר פארק המסילה הנמצא בשלבי בנייה מתקדמים.
עו"ד יוסף בן דור המייצג את חברת 'אלונים' מסר בתגובה: "בית המשפט המחוזי ירושלים קיים היום דיון בבקשת חברת האלונים ירושלים למינוי מנהל הסדר זמני אשר יפעל להשלים ביחד עם החברה ומנהל החברה את בניית הפרויקטים, בהם החברה נמצאת לפני סיום על מנת למסור את הדירות לקונים ולהשלים את מכירת הדירות, וכן לקדם מספר פרויקטים נוספים שהחברה יזמה וקידמה בירושלים.
"בשלב הנוכחי צו זמני שניתן לבקשת החברה ביום 4.1.22 נישאר על כנו ומחכים להחלטת ביהמ"ש בנוגע להארכת הצו בהתאם לבקשת ולמנות בעל תפקיד. הכוונה היא להבטיח המשך פעילות רגילה בעזרת בעל התפקיד שימונה והחזר החובות לכל הנושים".