ההסכם שמעורר סערה בקרב חברי המועצה: שלושה סגני ראש עיריית ירושלים יוסי חביליו, חיים כהן ואריה קינג, לא ממהרים לתמוך בהסכם מול ממשלת רוסיה בנוגע למגרש החניה ברחוב המעלות. זאת למרות ששניהם חברים בקואליציה העירונית.
2 צפייה בגלריה
חניון המעלות
חניון המעלות
חניון המעלות
(צילום: mynet)
כזכור, פרסמנו השבוע ב-mynet ירושלים כי בחניון המעלות עתיד להיבנות שלוחה של שגרירות רוסיה. במסגרת ההסכם הוחלט כי עד תחילת הבינוי החניון החינמי יישאר פעיל לטובת התושבים.
עוד בחדשות:
חביליו מתנגד להסכם גם לנוכח המלחמה באוקראינה ואמר בשיחה עם mynet ירושלים כי יצביע נגדו גם אריה קינג מתנגד לתכנית ואמר כי הוא לא מוכן לאשר את ההסכם. גם סגן ראש העירייה חיים כהן מש"ס מותח ביקורת על ההתנהלות מול חברי המועצה ואמר כי לא יתמוך בהסכם.
חביליו: "אני אצביע נגד ההסכם עם רוסיה. ראשית בגלל שחברי המועצה לא היו שותפים בהסכם ולא נחשפו לפרטיו, ושנית וחשוב יותר אני לא חושב שלממשלה הרוסית מגיעות כעת מתנות לאור התנהלות רוסיה במלחמה באוקראינה".

2 צפייה בגלריה
יוסי חביליו
יוסי חביליו
חביליו. "אצביע נגד ההסכם עם רוסיה"
(צילום: יואב דודקביץ')

אריה קינג: "לא מוכן לאשר הסכם כלשהו ללא קריאה שלו. וזה המצב כרגע".
חיים כהן מסר: "אני חושב שזה לא תקין שלא התקיים התייעצות מינימלית בישיבת הנהלה".
המשנה לראש העירייה ואחראית על קשרי החוץ, פלר חסן נחום מסרה: "אנו בשיח משותף עם מדינות רבות בנושא ההכרה בירושלים כעיר בירתנו ופתיחתן של קונסוליות או ענפיהן בעיר. אנו שמחים שההסכם הזה מקרב אותנו צעד נוסף ומשמעותי לקראת ההכרה המלאה של הפדרציה הרוסית, בירושלים כעיר בריתנו".
מעיריית ירושלים נמסר: ״עיריית ירושלים מברכת על ההסכם החשוב הזה ותפעל לעודד העברת שגרירויות נוספות לעיר בכל זמן. התנגדותם של חברי המועצה היא ממניעים שלהם ואינה מייצגת את עמדת העירייה״.
פורסם לראשונה: 09:35, 21.06.23