'קניון הר חוצבים' הוותיק, השוכן ברחוב המרפא 1, בכניסה לקריית הההיטק מוצע למכירה. המתחם המסחרי נמצא בבעלותה של חברת 'אמת נצח השקעות', אך מוחזק כיום בנאמנות של עורכי הדין יעקב אמסטר ורפי שפירא ממשרד 'א. אברמזון עורכי דין'. מדובר במבנה על מגרש בשטח של 3,646 דונם, והשטח הבנוי בו עומד על כ־5,500 מ"ר. כמו כן למתחם קיימות זכויות לתוספת בנייה.
1 צפייה בגלריה
קניון הר חוצבים
קניון הר חוצבים
נכס מניב למכירה. קניון הר חוצבים
(צילום: יואב דודקביץ')

קץ השותפות

ברקע הדברים, מתברר כי המרכז המסחרי שהוקם אי אז בשנות ה־80 נמצא למעשה בבעלותם של שני בעלי מניות, האחד חי בלוס אנג'לס והאחר בירושלים. עקב סכסוך עסקי מתמשך ביניהם, הוחלט בהמשך להליך המשפטי להביא לפירוק השותפות ולמכירת הנכס המסחרי באמצעות נאמנים.
כיום פועלים במרכז עשרות עסקים והתפוסה בו עומדת על כ־90 אחוז. בין השאר נמצאים בו משרדים, סוכנויות ועסקים, כגון דואר ישראל, מסעדת בשרים וחנויות למוצרי אלקטרוניקה. לבתי העסק השונים יש חוזי שכירות שיימשכו גם לאחר המכירה, כך שהרוכש יקבל לידיו נכס מסחרי פעיל ומניב.
השמאי קובי ביר: "אין כמעט נתוני מסחר בהר חוצבים להשוואה. לפי הערכה, משרדים בסביבה נמכרים לפי 13 עד 15 אלף שקל למ״ר, ובנסיבות הללו ניתן להניח כי שטחי מסחר התומכים באזור תעשייתי משרדי ינועו סביב 20 אלף שקל למ״ר. סביר להניח כי חלק גדול מהשטח ישמש לבסוף למשרדים ולא לחנויות, ולכן סביר כי הנכס ימכר במחיר שבין 60 עד 65 מיליון שקל".