נראה שהתנגדויות משרד רה"מ לתוכנית האב לתחבורה בעיר, איחרו את הרכבת. המיזם הגדול והיקר להעברת מעון ראש הממשלה לשטח שבין הסינמה סיטי לביטוח הלאומי בקרית הלאום יורד מהפרק, בעיקר משיקולי אבטחה: כיום כבר מתבצעות באזור עבודות תשתית עבור הקו הירוק שמתוכנן לעבור מאחורי המתחם, בסמוך לבניין הנהלת הביטוח הלאומי, ועבור הקו הזהוב התיירותי, שיחלוף בסמוך לחזית המתחם המתוכנן. 
הקו הירוק נמצא בשלבי ביצוע מתקדמים, כך שכבר מאוחר לערוך בו שינויים, והקו הצהוב גם הוא כבר הופקד בוועדה המחוזית, כך שהתנגדות משרד ראש הממשלה לשני המסלולים ולמיקום התחנות מאוחרת מדי.
1 צפייה בגלריה
משרד ראש הממשלה
משרד ראש הממשלה
משרד ראש הממשלה
( צילום: חיים צח)
לפיכך במשרד הועלתה תוכנית חלופית שתעמוד בקריטריונים הנדרשים לאבטחה ובנוסף תהיה הרבה יותר מהירה וזמינה לביצוע ואפילו תחסוך בתקציב הענק של המיזם המקורי, שנאמד בכמיליארד שקל.
המתווה החדש שבוחנים כיום הוא להקים את מעון ראש הממשלה על בסיס הרחבת משרד ראש הממשלה הקיים בגבעת רם. התב"ע של ההרחבה כוללת גם הרחבה של מתחם משרדי האוצר והפנים הסמוכים וחיבור שלושת המבנים באמצעות אטריום פתוח. כדי להתאים את התוכנית הקיימת והמאושרת כבר, כל שנדרש הוא שינוי התב"ע ולהוסיף בה שימוש למגורים, וכך המטרה העיקרית להצמיד את מתחם המעון למשרד ראש הממשלה תישמר במלואה. כפועל יוצא מכך, יוקם מעון צנוע בהרבה המצריך רק כמה התאמות אבטחה מזעריות מכיוון שממילא מדובר במתחם מאובטח ומבודד יחסית שכל תוכניות הפיתוח העתידיות לוקחות אותו בחשבון.

תוכנית חיסכון

ההחלטה על הקמת המיזם הענק ומעורר המחלוקת של מעון ראש הממשלה בקרית הלאום, התקבלה עוד לפני עידן נתניהו, על ידי ראש הממשלה אהוד אולמרט בשלהי כהונתו בשנת 2009.
דווקא נתניהו, לאחר שנכנס לתפקיד ראש הממשלה באותה שנה, אימץ את הדרישה לבטל את המיזם הענק בעקבות ביקורת ציבורית גוברת. עם זאת, בשנת 2014 התקבלה החלטה 'להשיב לחיים'  את הפרויקט הלאומי, שנודע בשם תוכנית 'אלמוג'. בבסיס התוכנית עמדה המטרה לקרב את שני המבנים - המעון הרשמי ומשרד ראש הממשלה, כדי שיהיו במתחם מאובטח אחד, על מנת לחסוך בעלויות השוטפות של האבטחה והמיגון, שעד כה מתפרשות רשמית על שני מתחמים, ובמקרה של נתניהו - על שלושה, כשגם ביתו הפרטי בקיסריה, שמשמש אותו בעיקר בסופי שבוע, נמצא תחת חסות אגף הביטחון של המשרד.
מעבר לחיסכון הכלכלי, העתקת המעון לגבעת רם תחסוך גם לא מעט עצבים לתושבי העיר. איחוד המתחמים יבטל את הצורך בנסיעות היומיות הלוך ושוב של שיירת ראש הממשלה בין המעון ברחוב בלפור ברחביה למשרד. מדובר בנסיעות שמהוות מטרד יומי לסביבה ולהסדרי התנועה.
גם עצם תפעולו של מעון ראש הממשלה בלב שכונת מגורים בצמוד למרכז העיר מקשה על שגרת יומם וחייהם של הדיירים הסמוכים למתחם, כשכל מפגש פסגה בינלאומי מצריך סגירת כבישים ונהלי אבטחה מחמירים.
ממשרד רה"מ נמסר: "המשרד בוחן בימים אלו את השלכות המתווה של פרוייקט הכניסה לעיר, על המתחם המיועד להקמת מבנה משרד רה״מ החדש".