עסקת ענק בהר החוצבים: המפעל של ענקית התרופות "טבע" נמכר לאחרונה לאיש עסקים ויזם ירושלמי שמייעד את המפעל להשכרה. מדובר במפעל מתקדם בשטח בנוי של כ-30 אלף מ"ר מעל הקרקע ועוד בנייה בהיקף דומה מתחת לפני הקרקע. בנוסף במתחם בן ה-31 דונם קיימות זכויות בנייה לא מנוצלות להכפלת הקף הבנייה במקום וכ-30 אלף מ"ר נוספים. סכום העסקה מוערך בכ-155 מיליון שקל.
3 צפייה בגלריה
מפעל טבע בהר חוצבים
מפעל טבע בהר חוצבים
מפעל טבע בהר חוצבים
(צילום: אוהד צויגנברג)
ינון דודסון, בעלי חברת הייעוץ your space המתמחה בהשכרת שטחים בהר חוצבים מסר כי למרות שהרוכש קיבל עיסקה זולה בכ-15 מיליון שקלים מהמחיר של לוינשטיין, עבור הרוכשים החדשים אשר מעוניינים להשכיר את השטחים מדובר באתגר רציני. בין הסיבות: העירייה מקפידה על יעוד התב"ע של הר חוצבים, המתחם ברובו מותאם לתעשיית התרופות ויש היצע רב כרגע בהר החוצבים.
3 צפייה בגלריה
ינון דודסון
ינון דודסון
ינון דודסון
(צילום: פרטי)

העסקה שהתפוצצה

כזכור לאחר שחברת טבע העולמית נקלעה למשבר כלכלי קשה המפעל בהר החוצבים נסגר והוצא למכירה. בשנת 2019 נחתמה עסקה למכירת המפעל לחברת האחזקות לוינשטיין. סך העסקה עמד אז על 171 מיליון שקל. אולם לנוכח משבר הקורונה ביולי האחרון הודיעה החברה כי היא חוזרת בה מההסכם. זאת תקופה קצרה לפני שהייתה אמורה להשלים את הרכישה ולהעביר את החלק העיקרי של התשלום. תחילה הוצע כי ההסכם ייפתח במטרה כי סכום הרכישה יופחת משמעותית אך לבסוף ההסכם בוטל והמפעל בהר החוצבים הוחזר לבעלות המלאה של חברת טבע.
3 צפייה בגלריה
מפעל טבע בהר חוצבים
מפעל טבע בהר חוצבים
מפעל טבע בהר חוצבים
(צילום: אבי רוקח)
עכשיו, כחצי שנה בלבד לאחר פיצוץ העסקה הראשונה, הצליחה טבע למכור בשנית את המפעל המוכר שהיווה את אחד מהמסמלים של הר החוצבים בפרט ושל תעשייה הפרצטבית בישראל בכלל.