צחי יונה שירת כסמל לוחם בהנדסה קרבית. לאחר שלחם במלחמת לבנון השנייה ב־2006 אובחן כסובל מפוסט טראומה עקב הקרב בו השתתף בבינת ג'בייל, שכלל פצועים והרוגים. ליונה נקבעו 20 אחוזי נכות והוא זכאי לקצבה חודשית בסך 800 שקל ממשרד הביטחון. לפני תשע שנים פתח סניף של רשת ההמבורגרים ' הבורגנים' בבית הנציב בדרך חברון 101.
1 צפייה בגלריה
יונה
יונה
יונה
(צילום: פרטי)
יונה: "פתחתי את העסק לבד ללא כל סיוע או ליווי עסקי. החייים קשוחים. לנהל עסק זה לא עניין פשוט, ובתקופת הקורונה, בוודאי שספגנו מכה אבל שרדנו.
"אני לא מאלו שבוכים וגם לא אוהב לבקש ולפנות בדרישות לרשויות ומדינה. יש לי עכשיו בשנה האחרונה לא מעט לחצים, שכירויות גבוהות והוצאות שונות. זאת תקופה לא קלה אבל אני מאמין שנצליח להתמודד ולעבור זה. אני בתוך זה אז אני ממשיך איך שהוא.
האם היית ממליץ למישהו עם פגיעה דומה לשלך לפתוח עסק?
"אני לא חושב שהייתי ממליץ למישהו שעכשיו השתחרר או שנפגע במהלך שירות במילואים בצבא לפתוח עסק. קשה לי ואני לא רוצה לפרט אבל יש לזה השפעה יום יומית על ההתנהלות שלי ועל התפקוד גם בעסק וגם בחיים האישיים. עכשיו בשנת הקורונה עם כל הבלאגנים והקשיים אני מרגיש שהלכתי כמה שנים אחורה במצב האישי שלי, וחזרתי גם לטיפולים.
"לפני העסק של ההמבורגרים הייתי שכיר, מנהל אולמי תצוגה של רכבים. במבט לאחור אם הייתי נשאר שם ומתמיד הייתי היום כבר מקודם לתפקיד ומשכורות שאני יכול עכשיו רק לחלום עליהם. אבל אף פעם לא הייתי בקטע של לבקש עזרה וגם כיום לא מחפש ולא מתלונן. אני עם אופי חזק, מנסה ומצליח להתמודד עם החיים ואם זה לא היה כך, לא הייתי כאן היום".