בבניין מגורים במרכז העיר מקדמים פרויקט בנייה חריג בנוף ומעורר מחלוקת. על פי המוצע, רק חלק מדייריו יזכו למיגון ולחיזוק דירתם מפני רעידות אדמה, בעוד שאר הדירות במבנה יישארו במצבן הקיים. כמו כן התוכנית כוללת תוספת של שתי קומות עבור ארבע יחידות דיור חדשות, אך יודגש כי היא איננה במסגרת תמ"א 38. המיזם זכה לאישור הוועדה המקומית, למרות התנגדות השכנים, וכעת מוגש ערר על ההחלטה.
1 צפייה בגלריה
הנרקיס 10
הנרקיס 10
הנרקיס 10
(צילום: יואב דודקביץ')
מכתב הערר עולה כי ברחוב הנרקיס 10 אושרו לחמש מתוך שמונה דירות בבניין תוספות בנייה של ממ"ד ומרפסת, ואילו שלוש הנותרות, שאינן שותפות למיזם, לא ישודרגו כלל. הערר הוגש על ידי אחד מבעלי הדירות שאינו נכלל בתוכנית האמורה באמצעות עורכי הדין יניב לאור ואריאל גבאי.
לטענתם, תוכנית כזו מצריכה הסכמה של שני שלישים מהדיירים לפחות והתנאי הזה אינו מתקיים כאן. עוד נטען בערר כי הדייר כלל לא חתם על ויתור על זכויות הבנייה שלו בגג וכי חיזוקו החלקי של המבנה עלול לפגוע גם בחזית המיועדת לשימור. אך מעל לכל בערר מצוין כי לא ייתכן שתאושר תוכנית בנייה שבה חלק מהדיירים יזכו למיגון מפני רעידות אדמה ולחדר ממוגן מפני מתקפות טילים, בשעה שדיירים אחרים באותו בניין יישארו חשופים ולא מוגנים.
״בכוונתנו לפנות לערכאה המוסמכת, לצורך קביעה פוזיטיבית כי הבעלות בזכויות הבניה הינה גם בבעלות מרשי", אומר עו"ד גבאי. "חשוב להבין כי זכות בניה איננה זכות במקרקעין אך היא זכות בה לכל הבעלים בבית משותף יש חלק בלתי מסויים על פי חלקם ברכוש המשותף".