בימים אלו, מתקיימת בניה מואצת בפרברי ירושלים, בעיר עיצוב שטרם נראה כמותה בעולם. האדריכל, הבינלאומי, שלמה גרטנר, אשר תכנן את עיר העצומה דיזיין סיטי שם את הנסיון הרב שצבר בעשרות פרויקטים בארץ ובעולם, במגוון רחב של תחומים ונושאים, החל מריכוז צוותי תכנון רב תחומיים לתכנון תוכניות אב ותוכניות מתאר עירוניות, מחוזיות ומטרופוליניות עבור מנהל התכנון וגורמים אחרים, תכנון של מיזמים ייחודיים כמו תכנית אב לאיים מלאכותיים במרחב הימי של ישראל, תכנית אב דו לאומית לישראל ולירדן לעמק השלום, (תעלת הימים) מאילת לים המלח, תכנית אב למטרופולין ירושלים לשנת 2050, תכניות אב ובינוי ערים למתחמי תעסוקה, מלונאות וערוב שימושים גדולים, ופרויקטים גדולים בתחומי המסחר, בארץ ובעולם, המלונאות, ובהם המלונות הידועים באילת: מלכת שבא, דן, הרודס, מג'יק פאלאס ואחרים, פרויקטים גדולים של תעשיה ייעודית, מתחמי תעסוקה, מגורים, ומתחמים לשימושים מעורבים.
7 צפייה בגלריה
דיזיין סיטי
דיזיין סיטי
דיזיין סיטי
(יח"צ)

7 צפייה בגלריה
עיר העיצוב של ישראל
עיר העיצוב של ישראל
עיר העיצוב של ישראל
(יח"צ)
מקורות ההשראה של האדריכל האגדי כיוצר ואומן יחד עם הצוות שעובד איתו, הם מגוונים וכוללים כמובן את הסביבה, הנוף, האקלים והמורשת התרבותית של מרחב הפרויקט, אך גם את ראיית העתיד של מרחב הפרויקט ותפישת העתיד שלנו את העם, המדינה והחברה בישראל כחברה מתקדמת ביחס לעולם הולך ומתפתח, גדל ומצטופף. גם ליזמים הספציפיים בפרויקט דיזיין סיטי ולחזון הפיזי והכלכלי שלהם, יש חלק משמעותי בגיבוש הפרויקט .
"ההובלה של תכנון מיזם ענק הנושא את הכותרת "בירת העיצוב של ישראל" היא תהליך ייחודי ומאתגר במיוחד בתקופה בה הרגלי חיים של צריכה ופעילות בכלל, משתנים מהמרחב הפיזי אל המרחב הווירטואלי. הפעלתו של מוקד מסחר ובילוי ענק, ברמה ארצית חייב להתבסס לכן על היותו מרחב חוויתי, רומנטי, מרגש ומזמין לביקורים חוזרים," אומר שלמה גרטנר. "הבינוי הפיזי האדריכלי, על החללים הפתוחים והמקורים שלו, מהווה התשתית למגוון של אלמנטים משלימים כגון : צמחיה מגוונת, מים זורמים, מוסיקת רקע, אומנים במופעי רחוב מקומיים, בימת הופעות מרכזית, הדוכנים ופינות הישיבה לאורך הרחובות והכיכרות, הכל יתמזג לאווירה מיוחדת, המתפתחת ומשתנה לאורך היום והשבוע, בה היצירתיות התכנונית – עיצובית ויצירתיות ההפעלה והניהול משתלבות יחד".
7 צפייה בגלריה
דיזיין סיטי
דיזיין סיטי
דיזיין סיטי
(יח"צ)

7 צפייה בגלריה
האדריכל שלמה גרטנר
האדריכל שלמה גרטנר
האדריכל שלמה גרטנר
(יח"צ)
הפרויקט ממוקם בקרבת ציר התנועה הראשי ממרכז ירושלים למרחב ים המלח, המהווה מרחב תיירותי ייחודי בזכות התנאים הגיאוגרפיים והאקלימיים המיוחדים שלו. כבר בעבר ההיסטורי, בתקופת מלכי בית חשמונאי והמלך הורדוס, היווה המרחב הזה, סביב ים המלח ובמדבר יהודה, מרחב נופש והתרגעות ונבנו בו ארמונות, גנים שופעי עצי צל, ברכות ותעלות מים, אשר התגבשו יחד עם הבינוי במוקד השלטוני – רוחני בתוככי ירושלים לכדי תרבות חומרית עשירה, המתועדת ברישומי שחזור ארכיאולוגיים. מוקדי תרבות חומרית אלה התפתחו בשיתוף ידע והשפעות הדדיות עם התרבות החומרית הרומית – אירופאית הקלאסית, אך גם תוך שמירה על ייחודיות עיצובית על בסיס התנאים האקלימיים נופיים של המרחב המדברי הזה בישראל. שרידי תרבות חומרית היסטורית זו היו כאמור אחד ממקורות ההשפעה העיצובית של הפרויקט.
ההיקף הפיזי של המתחם הבנוי, באורך של מעל ל- 400 מ' אורך ומעל ל- 110 מ' רוחב מהווה אתגר תכנוני עיצובי, ליצירת אפיון של "עיר" – עיר העיצוב, במרחב הלא עירוני סביבה. התנאים התפעוליים המיוחדים לישראל של מרחב מבוקר, היו בין התנאים שהובילו לתכנון ועיצוב מתחם עירוני מתוחם חומה היקפית עם מגדלים ושערים המפרידה בין המרחב המדברי החיצוני לבין חללי הרחובות והכיכרות הפתוחים הפנימיים משולבי צמחיה מצלה, גופי מים ומעברים מוצלים של ארקדות במפלסים העליונים הצופים אל מפלס הקרקע. מרחבים מגוננים מקיפים את המתחם הבנוי ומלווים את דרכי הגישה והתנועה הפנימיות ואת דופן הפיתוח של הפרשי המפלס אל הדרכים והרחובות ההיקפיים.

7 צפייה בגלריה
דיזיין סיטי
דיזיין סיטי
דיזיין סיטי
(יח"צ)

7 צפייה בגלריה
דיזיין סיטי
דיזיין סיטי
הפיאצה
(יח"צ)
לפרויקט שתי כניסות ראשיות עם רחבות כניסה אליהן יגיעו אורחים באוטובוסים, מוניות או רכבים פרטיים, האחת במערב עם גישה ישירה למפלס הראשי והשנייה עם גישה במפלס החניון המקורה המשתרע לכל אורך ורוחב הבינוי.
עיר העיצוב של ישראל הינו פרויקט ייחודי של שימושים מעורבים הכוללים בעיקר שטחי מסחר לחנויות עיצוב בהיקף שטחי מסחר של כ 50 אלף מ"ר, בתוך מתחם בנוי בשטח כולל של כ- 100 אלף מ"ר, היקף חסר תקדים המאפשר מיצוב הפרויקט כפרויקט ארצי ושטחים נוספים של אזורי עבודה למעצבים, אולם כנסים, אזורי הסבה ומלון בוטיק, כולם בהיקף שטח מוגבל יחסית והבאים לשרת את הייעוד העיקרי, המסחרי.
7 צפייה בגלריה
דיזיין סיטי
דיזיין סיטי
הטרקלין- מתחם VIP למעצבים ואדריכלים
(יח"צ)

לצד הפעילות המסחרית ובמשולב עימה, הפרויקט יפעל כמוקד תרבות ובילוי, בו יועלו מופעים ברמות והיקפים מגוונים בחללים הפתוחים ובעיקר בחלל כיכר פנימית מקורה ומעוצבת, בהשראת כיכר סן מרקו בוונציה, והחללים המסחריים שעוצבו בהשראתה במלון הוונישן בלאס וגאס. האוירה הייחודית של הכיכר, המשמשת כשילוב של שטחי מסחר ומסעדות, עם תנאיי התאורה ייחודיים, מתחת לתקרת "שמיים" גבוהה .באווירה פנימית קסומה זו, יתארחו מופעים של מוסיקה משולבים עם גשת מזון ומשקאות, שיהוו רמה חדשה ושונה ביחס לכל חלל מופעים אחר.
דיזיין סיטי הינו פרויקט יחודי, שנעשה בו מאמץ תכנוני ועיצובי, של צוות התכנון והיזמים, מנהלי הפרויקט הקבלנים והמבצעים, ושוכרי שטחי המסחר, ליצירת מרחב מארח חוויתי, רומנטי, מרגש ומזמין לביקורים חוזרים של קהלים שונים מרחבי הארץ, הכל בהשראת תרבות חומרית עשירה, מהעבר ההיסטורי של המרחב, תרבות חומרית שהתפתחה בשיתוף ובהשפעות הדדיות עם התרבות החומרית – האירופאית הקלאסית, אך גם תוך שמירה על ייחודיות עיצובית על בסיס התנאים האקלימיים נופיים של המרחב המדברי של אזור הפרויקט.
למידע בנושא הצטרפות למתחם "דיזיין סיטי" לחצו כאן.