מתחנת תדלוק למגורים דה־לוקס. לאחר הקמת שותפות בין חברת 'דלק נכסים' לחברת 'אזורים' ביצעו השתיים רכישה משותפת של תחנת התדלוק בצומת פת בירושלים תמורת כ־92.5 מיליון שקל. השבוע הודיעה חברת 'להב אל.אר', על הרכישה הראשונה של חברת הבת שלה, 'דלק נכסים' ושותפתה 'אזורים', כשבמקביל החברות רכשו את הקרקע של התחנה מרשות מקרקעי ישראל תמורת כ־40 מיליון שקל, כך שהיקף העיסקה הכולל הוא כ־132.5 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
שווה מיליונים. התחנה בצומת פת
שווה מיליונים. התחנה בצומת פת
שווה מיליונים. התחנה בצומת פת
(צילום: עמית שאבי)
בכוונת החברות להקים במתחם פרויקט יוקרתי של כ־250-220 דירות במתחם ושטח מסחרי של כ־5,000 מ"ר על פי תוכנית המתאר בצמוד לקו הרכבת הקלה. שווי המכירות המוערך לאחר ביצוע עומד על יותר ממיליארד שקל.
הרקע: באוקטובר 2020 השלימו 'להב אל.אר' (35%) ואורי מנצור (35%) רכישה של 70% מהון המניות של 'דלק ישראל' תמורת כ־525 מיליון שקל, כאשר במרץ 2021 הגדילה 'להב אל.אר' את חלקה בחברה לכ־40 אחוזים. הרוכשים פעלו לפיצול 'דלק' לשתי חברות. הראשונה, 'דלק נכסים', שעוסקת בייזום, ניהול, הקמה והפעלה של נכסי נדל"ן מניב בזכויות בנייה של אלפי מ"ר בתחנות, והחברה השנייה, 'דלק ישראל', שעוסקת בפיתוח, ניהול והפעלה של נכסי קמעונאות, מכירת דלקים והפעלת תחנות ואנרגיה. רשויות המס אישרו את התהליך כולו.
הסכם השותפות בין 'דלק נכסים', בניהולו של פליקס שופמן, ל'אזורים', שמנוהלת על ידי יורם אייל, נחתם ביום שלישי שעבר, ומטרתו היא כאמור להקים מיזמי מגורים בתחנות התדלוק של חברת דלק.
התחנה בצומת פת ('עיר שלם') מופעלת כיום על ידי חברת דלק בהסכם שכירות ארוך טווח. הפרויקט עצמו יוצא לתכנון, כאשר עד לאישורו ותחילת ההקמה צפויה התחנה להמשיך לפעול תחת 'דלק ישראל' על פי ההסכם הקיים כיום, כאשר 'דלק' תמשיך לשלם שכירות ל'דלק נכסים' ול'אזורים' עד תחילת הקמתו של הפרויקט. עוד בכוונת החברה להקים בתחנה חנות מרשת 'מנטה' במקום סופרמרקט שקיים בה כיום.