מוקירים את הקיר: קטע מהחומה המקורית שהקיפה את מגרש הכדורגל בימק"א יישמר ועליו יחוקק הסבר על מגרש ימק"א ההיסטורי שפעל במקום לפני הקמת פרויקט המגורים היוקרתי 'כתר דוד'. מחווה זו התקבלה בוועדה המקומית במסגרת העיסוק בתוכנית להשלים את הקטע הדרומי בפרויקט, שיכלול עוד מבני מגורים ומלונאות. מדובר בחלק שפונה לרחובות וושינגטון והס, שעד כה נותר מתחם ריק, פרט לגדר המיתולוגית ולכניסה לחניון הבנייה הקיימת.
1 צפייה בגלריה
יקמ"א. החומה המיתולוגית תישמר
יקמ"א. החומה המיתולוגית תישמר
יקמ"א. החומה המיתולוגית תישמר
(צילום: שלומי כהן)
"אין אוהד של בית"ר מימי הזוהר בימק"א שלא זוכר בערגה את הגדר", מתרפק סגן ראש העירייה אלישע פלג. "היה חור בקיר שמשם מכרו את הכרטיסים, ולא פעם היו התפלחויות כי בני הנוער דאז ניסו לטפס על הגדר כדי לצפות בשחקני בית"ר המיתולוגיים. מדובר בהחלט בפיסת היסטוריה עירונית ירושלמית, וכמו שבברלין החליטו להשאיר חלק מהחומה שהפרידה את העיר אז גם כאן החלטנו לעשות משהו דומה".
בנוסף, לבקשת חברי המועצה יוחנן ויצמן ויובב צור הוחלט לחייב את היזמים להתקין בבנייה החדשה שביל ברוחב של חמישה מטרים שיוביל לגינה נסתרת שכמעט שלא מגיעים אליה מבקרים מחוץ למתחם.
צור: "התחושה הקיימת כיום היא שמדובר במתחם ובגינה פרטיים לשימושם של הדיירים בלבד, בזמן שמדובר בגינה ציבורית (שהקמתה היתה תנאי עבור היזם במסגרת הבנייה המקורית; ק"פ). השביל המתוכנן ינגיש את הגן לציבור הרחב, והתקווה היא שהוא יגביר את השימוש בו לטובת כלל הירושלמים".