הגיעו לעמק השווה. לאחר מאבק ציבורי ממושך בעמק הזיתים הסמוך למורדות ארנונה הושגה פשרה, ולפיה במקום התוכנית שכללה עקירה של מרבית עצי הזית העתיקים והקמה של ארבעה מגרשי כדורגל תקניים לשימושן של קבוצות הכדורגל השונות בעיר, יוקם מתחם ספורט שכונתי אחד מגוון עם אטרקציות לקהל הרחב.
2 צפייה בגלריה
עמק הזיתים
עמק הזיתים
עמק הזיתים
( צילום: אלכס קולומויסקי)
המשמעות היא שבמקום שלושה מגרשי הכדורגל שבוטלו יוקם רק מגרש אחד ללא מלתחות ומתקנים נלווים, וגם גודלו יהיה מצומצם יותר, כשל מגרש קט־רגל. ממילא הוא יהיה מיועד לשימוש הציבור הרחב ולא לקבוצות או אימונים רשמיים.
המגרש יהווה חלק מהמתחם המיוחד, שעלותו מוערכת בכ־50 מיליון שקל, שייתן מענה לכלל תושבי ארמון הנציב, ארנונה ומורדות ארנונה, שהולכת ומוקמת בימים אלה. הוא יתפרס על פני שטח של 34 דונם ויציע מגוון אפשרויות של פעילויות ספורט ופנאי לכל המשפחה.
בין השאר הוא יכלול מסלול הליכה באורך של 2.5 ק"מ, סקייטפארק, מתחם אופניים, מתקני שעשועים לילדים, קיר טיפוס, ומרחב נינג'ה לילדים ומבוגרים. לצד פיתוח הפארק יוסדרו כבישים ודרכי גישה, ובכלל זה חיבור של כביש אבנר גרשון ממתחם טופ ארנונה, שכיום הוא כביש ללא מוצא, מה שיצר בעיות תחבורה וחניה קשות באזור.
באשר לעצי הזית העתיקים, הוחלט כי מרביתם ישומרו וחלק נוסף יועתק למקום אחר ויישתל מחדש כך שמספר העצים ייוותר ללא שינוי.
בתגובה על ההסכם אמר ראש העירייה משה ליאון כי "עיריית ירושלים מוכיחה שוב ושוב שהיא קשובה לצורכי הציבור ויודעת להפתיע אותו עם מתחמי ספורט ופנאי ייחודיים ופורצי דרך".
לעומתו, חבר המועצה יהודה בן יוסף, ששימש בעבר כיושב ראש המינהל הקהילתי תלפ"ז ונלחם נגד התוכנית המקורית, בירך בממלכתיות אם כי פחות בהתלהבות. "ברור שהיינו מעדיפים שהכל יישאר כמו המצב כיום", אמר בן יוסף, "אבל מדובר בפשרה בהחלט חיובית, ובייחוד לנוכח העבודה שבמקום פונקציות שהיו משמשות את הספורט המקצועני יוקם כאן משהו קהילתי לטובת תושבי ארמון הנציב ומורדות ארנונה, כך שכולם ייצאו נשכרים".
גם לפי הפעיל הסביבתי־חברתי וסגן ראש העירייה לשעבר, פפה אללו, מדובר בהישג לא אידיאלי אך מתבקש. "הגישה שפעם נקטנו, שאומרת הכל או לא כלום, לא הוכיחה את עצמה, ואי אפשר להיות עקשנים כל הזמן", הוא מודה. "זאת בהחלט פשרה, אבל זה בהחלט משהו שיש בו הרבה דברים חיוביים. העיקר שהנזק לעצים יהיה מינימלי ככל האפשר. חייבים להקפיד על זה ולפקח בכל שלבי הפיתוח והעבודה במקום שישמרו על העצים".
2 צפייה בגלריה
פפה אללו בעמק הזיתים
פפה אללו בעמק הזיתים
פפה אללו בעמק הזיתים
(צילום: פרטי)

הלך המגרש

אומנם המחלוקת נפתרה, אבל מי שכרגע תלויות באוויר בעקבות הפשרה הזאת הן קבוצות הכדורגל הרשמיות בעיר שהיו אמורות להשתמש באותם מתקני כדורגל שבוטלו. בהקשר זה ניתן להזכיר כי מגרשי האימון של בית"ר ירושלים בבית וגן אמורים להתפנות בעתיד הרחוק.
אמנם במסגרת ההסכם בין מועדון הקבוצה לבין עיריית ירושלים, רשות מקרקעי ישראל ובעלי מתחם האימונים של בית וגן (חברת נאות בית וגן) יש הסכמה שלפיה בית"ר תפנה את המתחם רק אחרי שתקבל לידיה מתחם אימונים חלופי, אך בכל אופן בינתיים לא ידוע על כל חלופה או שטח ייעודי אחר. בעניין הזה נראה שהכדור מתגלגל לפתחה של העירייה.
מהעירייה נמסר: "התכנון המקורי במורדות ארנונה היה לשני מגרשי כדורגל תקניים. בעקבות שיתוף ציבור עם תושבי השכונה תוכנן המתחם החדש. בשום שלב לא היו אמורים מגרשים אלה להוות תחליף למגרשי בית וגן".