יותר מ־30 דירות יוקרה ושתי יחידות פנטהאוז מפוארות נמכרו בעיסקה אחת בפרויקט 'ירושלים של זהב', ברחוב רבי עקיבא במרכז העיר. סך העסקה עומד על כ־160 מיליון שקל. המוכר הוא יזם הפרויקט שלמה אליהו, בעלי השליטה בחברת 'מגדל', ובצד הרוכש נמצאת חברת הנדל"ן וההשקעות 'הדס קפיטל', בבעלות אנשי העסקים החרדים הלל ז'ורבין ואשר סבג.
1 צפייה בגלריה
פרויקט 'ירושלים של זהב'
פרויקט 'ירושלים של זהב'
פרויקט 'ירושלים של זהב'
(צילום: שלומי כהן)
נראה עד כה שלשני הצדדים נעים לעשות עסקים יחד: בינתיים 'הדס קפיטל' בונה, ואף החלה לשווק, את מגדל דירות היוקרה הסמוך במתחם 'פז גז', שמתנשא לגובה של 30 קומות, כשאת המגרש והזכויות היא רכשה לפני כשנתיים בעסקת ענק נוספת על סך 305 מיליון שקל, וגם אז המוכר היה שלמה אליהו. כמו כן בעבר היותר רחוק רכשה 'הדס קפיטל' גם את מלון הר ציון מידיו של אליהו וגם את מגדל גן העיר בתל אביב.
את 'הדס קפיטל' ייצג בעסקה עורך הדין הירושלמי שלמה קהן, ואת שלמה אליהו ייצגו עורכי הדין גד ירדני וליאון אמיראס ממשרד ירדני־אמיראס, שמלווה את המיזם מראשיתו לפני כ־15 שנה.

ירושלים של יוקרה

פרויקט 'ירושלים של זהב' הוא אחד ממיזמי הנדל"ן היוקרתיים שנבנו בעיר. מדובר בקרקע במיקום מרכזי שהיתה שנים בבעלות משפחת ולרו הידועה. הקרקע נרכשה בידי שלמה אליהו בשותפות עם משפחת שכטר (ובהמשך רכש אליהו את חלקה). על השטח הוקם פרויקט יוקרה ובו 80 יחידות דיור ושטחי מסחר מצומצמים. המפרט הטכני כולל בריכה, חדר כושר, לובי מפואר, שומר בכניסה 24 שעות ואפילו מקווה. חלק משמעותי מהדירות נרכש בידי תושבי חוץ להשקעה או למגורים בחופשות, ובנוסף מתגוררים במבנה המפואר בעלי מקצועות חופשיים, עורכי דין ידועים וכן מספר לא מבוטל של דיפלומטים, בעיקר בעלי תפקידים בשגרירות האמריקאית.
למרות המיקום המרכזי, קרוב לגן העצמאות ובמרחק הליכה מבית הכנסת הגדול, מחירי הנכסים, שנותרו גבוהים באופן עקבי בעשור האחרון, הביאו לכך שקרוב למחציתם לא נמכרו ונותרו בידי אליהו. בנוסף שתי יחידות הפנטהאוז הגדולות במבנים לשימור שנמצאים בחלק האחורי של המיזם לא הוצאו כלל למכירה בשנים הראשונות של הפרויקט. סדר הגודל של שוויין מוערך בעשרה מיליוני שקלים כל אחת.
כעת, לצד השיווק של מגדל היוקרה החדש, שצפוי להתאכלס במהלך שנת 2025, תוכל חברת 'הדס קפיטל' להציע גם נכסי יוקרה לכניסה מיידית. גם במגדל החדש שהיא מקימה ייבנו בין השאר מקווה (לגברים ולנשים), והיזמים מתחייבים להקים גם שני בתי כנסת מפוארים, ארבע מעליות שבת מהירות, ספא ובריכה חצי אולימפית, סאונות (יבשה ורטובה), טרקלין מנהלים, חדר ביליארד, ואף אולם אירועים קטן עד למאה איש.
ממשרד עורכי הדין ירדני־אמיראס וממשרד שלמה קהן סירבו להגיב.