הוועדה המחוזית אישרה היום (נשני) להפקדה את התוכנית למבנה קבע לשגרירות האמריקאית בעיר. כעת, לאחר האישור ופרסומה של התוכנית, יוכל הציבור הרחב וגופים ציבוריים פרטיים שונים להגיש את השגותיהם, והתנגדותיהם לתוכנית המוצעת.
3 צפייה בגלריה
שגרירות ארה"ב
שגרירות ארה"ב
שגרירות ארה"ב
(צילום: shutterstock)
התוכנית שהגישו האמריקאים ואושרה לפני כחודש בוועדה המקומית כוללת שני מתחמי בנייה. הראשי במתחם מחנה אלנבי לשעבר על דרך חברון והשני במתחם מלון דיפלומט לשעבר, המשמש כיום לדיור מוגן ועתיד להתפנות בשנים הקרובות. התוכנית היא של משרד האדריכלים יגאל לוי והיא כוללת בניין שגרירות מרכזי בן 10 קומות, מבנה למגורי סגל דיפלומטי בן 4 קומות, מבנים ביטחוניים, חניון ענק בן 5 קומות מעל לקרקע ועוד 3 מפלסים תת קרקעיים, מוסך לכלי רכב ומתקנים שונים לצרכי שמירה וביטחון.
3 צפייה בגלריה
השגרירות האמריקאית
השגרירות האמריקאית
השגרירות האמריקאית
( צילום: עמית שאבי)
המתחם יוקף בגדר בטון בגובה 3.5 מטר ויוסדרו שתי כניסות ומציאות מרחובות חנוך אלבק וינובסקי. אלא תתאפשר כניסה מרחוב דרך חברון שם תעבור הרכבת הקלה בקו הכחול העתידי. במקביל לתוכנית הראשית תוגש תוכנית נפרדת להריסת מלון דיפלומט והקמת מתחם נוסף לצרכי השגרירות האמריקאית שיקושרו למבנה של השגרירות הקיים כיום במתחם בארנונה. אדריכל הפרוייקט, יגאל לוי אמר ל-mynet: "מדובר בתוכנית בסדר גודל משמעותי ביותר. והשקעה בממדים שטרם נראו בעיר. מעבר להבט הלאומי, השגרירות החדשה תשפיע לטובה הן על כל הסביבה הקרובה והן על הכלכלה הירושלמית כולה. עם מאות אנשי שגרירות שיעברו לכאן מתל אביב".
3 צפייה בגלריה
עופר ברקוביץ
עופר ברקוביץ
עופר ברקוביץ
(צילום: יואב דודקביץ')
יו״ר האופוזיציה (התעוררות) עופר ברקוביץ אמר: ״אני גאה על אישור התוכנית של השגרירות האמריקאית בירושלים. זהו מהלך היסטורי וחשוב שידידיתנו הגדולה ביותר מפעילה את השגרירות שלה מירושלים, בירת ישראל. בירכתי במהלך הדיון בועדה את נציגי מחלקת המדינה של ארצות הברית בשפתם, ביקשתי להביע את הערכתי הרבה לצעד החשוב הזה. אנחנו קוראים לשגרירויות נוספות לפעול מירושלים, ואני מאמין שהמיקום הנכון עבורם יהיה ברובע הכניסה לעיר החדש שנבנה, באינטרקציה עם שטחי משרדים ותעסוקה נוספים. לצד זאת הבעתי את הצורך בתיקונים חשובים בתוכניות השגרירות כדי להוריד את גובה החומות של השגרירות ולהקטין את הפגיעה בעצים הירושלמים הותיקים, וגם לעגן פיתרון למלון דיפלומט ולאזרחים הותיקים שם במקום חלופי כתנאי למימוש התוכנית״.
מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי-באבאי, ציינה כי "מעבר לחיזוק מעמדה של העיר כבירת ישראל, מדובר על בינוי שהינו מנוף לצמיחה ופיתוח של אלפי מקומות עבודה, מנוע לקידום דיפלומטיה, ביקורים ונסיעות לעיר ועידוד השיח הבינלאומי ומיקומה החשוב של בירת ישראל במסגרתו. מיקומה המרכזי של השגרירות, על ציר רכבת קלה מאושר, המיועד לבינוי אינטנסיבי תוסיף מוקד של פעילות כלכלית ותעצים את מגמת עירוב השימושים".
פורסם לראשונה: 16:10, 15.02.21