במקום מבני שיכון ארוכים - 4 מבני מגורים: הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית ירושלים החליטה בשבוע שעבר להמליץ על הפקדת התוכנית להתחדשות עירונית בשכונת רסקו בין רחוב שמעוני 39 לטשרניחובסקי 68.
1 צפייה בגלריה
 כך ייראה הפרויקט בשכונת רסקו
 כך ייראה הפרויקט בשכונת רסקו
כך ייראה הפרויקט בשכונת רסקו
(הדמיה: משרד אדריכלים בועז ביטמן)
תכנית האב לשכונת רסקו מציעה התחדשות עירונית, הריסה ופינוי של מבני שיכון ארוכים בני 4 קומות ו- 108 יחידות דיור והקמה של 4 מבנים מגורים בני 18 קומות ו-268 יחידות דיור בתמהיל מגוון, עם שימושים מעורבים למסחר, תעסוקה ומבני ציבור ושטח ציבורי פתוח.
בנוסף, התכנית מציעה גישה עם רכב לחניה התת-קרקעית המתוכננת מרחוב הרצוג, זאת על מנת לצמצם משמעותית את עומסי התנועה ברחובות השכונה. כמו כן, התכנית מציעה את הרחבת רחובות שמעוני וטשרניחובסקי. בדופן הפונה לרחוב שמעוני מוצעת כיכר עירונית לשימושי מסחר ותעסוקה, מעונות יום ושימוש קהילתי, ובדופן הפונה לרחוב טשרניחובסקי מוצע מסחר.
"אחת ממטרות התכנית הינה שינוי ייעוד מדרך מאושרת לייעוד שטח ציבורי פתוח. התכנית מציעה נגישות לשטח ציבורי פתוח זה על ידי מעליות וחיבור רגלי, פיתוח השטח הציבורי הפתוח אשר ישלב נטיעות של עצים בוגרים תוך הקפדה על חיבור המשכי לשטח הפתוח הקיים מצפון ושילוב של צמחיה טבעית, כפי שקיים כיום", מסבירים בוועדה. מגישי התכנית הם עיריית ירושלים והרל"י ועורך התכנית הינו משרד אדריכלים בועז ביטמן.
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "אנו פועלים במלוא הנחישות בהצבת ההתחדשות העירונית בראש סדר העדיפויות, רואים בה את העתיד הנכון לירושלים ויעד חברתי, חינוכי, קהילתי וכלכלי לעיר. מדובר בכלי חשוב לחיזוק השכונות הוותיקות בעיר, למימוש הפוטנציאל שלהן ולהשארת הירושלמים בירושלים, באמצעות הקמת יחידות דיור למשפחות צעירות".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים