עלייה וקוץ בה: הפועל (קטמון) ירושלים עשתה היסטוריה ועלתה לליגת העל, לראשונה אחרי 21 שנה. אבל עכשיו, עוד לפני גיוס הספונסרים הגדולים לרגל שדרוג הסטטוס, יש בעיה טכנית לא פשוטה: ל'הפועל' אין בית. ככל קבוצה שמשחקת בליגת העל, הירושלמית האדומה נדרשת למגרש אימונים תקני שכולל את כל המבנים הנלווים, כגון חדרי הלבשה, מקלחות ומשרדים. אלא שמאז שהפועל ירושלים נאלצה לעזוב את מגרשי האימון בקרית יובל אין לה למעשה בית חלופי. כיום האימונים והפעילות של החוגים מתחלקים בין מתקנים שונים של העירייה, כשהמרכזיים שבהם הם מגרשי הספורטק בעמק הארזים, כשרק אחד מהם הוא מגרש תקני, שאותו הם חולקים עם בית"ר נורדיה.
2 צפייה בגלריה
מי יעלה על המגרש? אהרון (מימין) ודהאן
מי יעלה על המגרש? אהרון (מימין) ודהאן
מי יעלה על המגרש? אהרון (מימין) ודהאן
(צילומים: יואב דודקביץ' וינון פוקס)
כל זאת בלי להזכיר עדיין את קבוצות הנוער, שבהן כיום כ־3,000 ילדים. השנה איפשרה העירייה לראשונה לשחקני הנוער של הפועל ירושלים כמה שעות שימוש בשבתות מהצהריים במגרש האימונים של בית"ר בבית וגן, כדי לקיים שם משחקי ליגה.

כרטיס אדום לצהובים?

עוד לפני העלייה לליגת העל החלו בעירייה לקיים התייעצויות עם הנהלת הפועל בדבר מציאת פתרון הולם לקבוצה. אבל מרגע שהעלייה לליגת העל הפכה לדבר ממשי על העירייה יהיה למצוא פתרון בטווח המיידי, וכן לחשוב גם על פתרון קבע לטווח הרחוק.
עד לאחרונה דובר על בניית מגרשי אימון תקניים וחדרי הלבשה בעמק הזיתים במורדות ארנונה, בשולי שכונת ארמון הנציב. אך כזכור לפני כחודש הוחלט לבטל את התוכנית ולהקים במתחם פארק אטרקציות לטובת השכונה. עכשיו אחת האופציות הנשקלות בעירייה היא להפוך את המתקנים בעמק הארזים למגרשים לשימוש הפועל בלבד. ליוזמה הזאת מתנגדים אנשי בית"ר נורדיה.
המנהל המקצועי של הפועל, שי אהרון: "יש אכן בעיה. כרגע להפועל אין בית, ויש לנו שיח פורה עם מנהל אגף הספורט איציק קורנפיין ועם ראש העירייה משה ליאון. יש מצוקה של מתקני ספורט בעיר וצריך לראות איך פועלים לטובת כלל הקבוצות. אנחנו בכל אופן לא דרשנו את פינוי בית"ר נורדיה מעמק הארזים ולא ידוע לנו על יוזמה כזאת".
2 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ירושלים כדורגל
אוהדי הפועל ירושלים כדורגל
אוהדי הפועל ירושלים כדורגל
( צילום: גיל נחושתן)
בעלי בית"ר נורדיה, מומי דהאן: "הוזמנו לפגישה בנושא עם מנכ"ל העירייה בעוד כשבועיים, ולאחר מכן נחליט מה עושים".
עם זאת גורמים בקבוצה אומרים כי יילחמו בהחלטה לפינוי, במידה ותתקבל.
מהעירייה נמסר: "העירייה מברכת על עליית הפועל ירושלים לליגת העל, תסייע ככל שביכולתה לקבוצה, וכן תמשיך לדאוג לכלל אגודות הספורט בבירה".

אין מגרשים זמינים

מצוקת מגרשי הכדורגל היא כאב ראש לעירייה ולמועדוני הספורט. לא די שהתוכנית להקמת מגרש תקני בעמק הזיתים, אלא שבעתיד גם אמורים לבנות על מגרשי האימון של בית"ר ירושלים בבית וגן. מועדון הקבוצה הגיעה להסכמות עם העירייה, רשות מקרקעי ישראל וחברת נאות בית וגן שמתחם האימונים בבית וגן בבעלותה, לפיהן בית"ר תפנה את המתחם רק אחרי שתקבל לידיה מתקני אימונים חלופיים, אך המצב נכון להיום שאין בעיר שטח ייעודי אחר או אפילו תוכנית שתתן מענה, וכולם ממתינים לדבר העירייה בנושא.