מתחם שערי צדק הישן נמכר: ועדת המכרזים של רשות מקרקעי ישראל הכריזה על "חברת ג.ז. מדף 21 בע"מ" כזוכה במכרז להקמת 240 יחידות דיור למגורים בשילוב של מסחר, משרדים ומלונאות במתחם המיתולוגי של בית החולים שערי צדק הישן בירושלים. החברה תשלם למעלה מ-512 מיליון שקלים עבור הקרקע.
2 צפייה בגלריה
הבניינים החדשים ברובע העסקים
הבניינים החדשים ברובע העסקים
הבניינים החדשים ברובע העסקים
(הדמיה: רכטר אדריכלים)
מדובר בקרקע הסמוכה לפרויקט רובע הכניסה לעיר שיהפוך לרובע עסקים מהבולטים בישראל, בהשקעת מיליארדי שקלים. הרובע יתפרס על פני שטח של כ-300 דונם והוא צפוי להוסיף עוד כ-60,000 מקומות עבודה חדשים לבירת ישראל.
הרובע החדש יכלול בינוי של 20 מגדלים בני 18-24 קומות לשימושי תעסוקה, מסחר, מגורים, תיירות, מלונאות, פנאי ותרבות לצד שטחי ציבור, ירוקים וחכמים.
האזור כולו יהפוך, בשנים הקרובות, למרכז התחבורתי המוביל, המתקדם והגדול בישראל ובו תחנת רכבת מהירה למרכז הארץ, ארבעה קווי רכבת קלה, תחנת אוטובוסים מרכזית, שבילי אופניים ועוד.
המגרש הראשון מיועד לבניית כ- 50 חדרי מלון, אולמי כינוסים ואירועים, שטחי מסחר ושימושים נלווים למלון, אשר יבנו בהתאם לתקנים הפיזיים של משרד התיירות. במגרש השני והשלישי ייבנו 120 יחידות דיור אשר יוקמו במגדלי מגורים בני 24 קומות. מסחר בחזית מסחרית ושימושים נלווים לרווחת הדיירים והציבור כגון: בתי קפה, מסעדות, בנקים, מרפאות, חדרי כושר ועוד.
2 צפייה בגלריה
שיווק רובע העסקים
שיווק רובע העסקים
שיווק רובע העסקים
(הדמיה: דרמן ורבל אדריכלות)
במגרש הרביעי מיועד לתעסוקה, מסחר, מלונאות, שטחי ציבור לקהילה/תרבות ופנאי/רווחה בהיקף של כ- 4000 מ"ר (שטחים אלו ייבנו בתאום עם עיריית ירושלים, כמפורט בתנאי המכרז). עם הזוכה במכרז ייחתם חוזה חכירה ישירה (ללא הסכם פיתוח) לתקופה של 98 שנים עם אופציה להארכה לתקופה נוספת של 98 שנים בתנאים שיהיו נהוגים ברשות מקרקעי ישראל במועד החידוש.
יצויין כי חלק מהמגרשים נשואי המכרז נמצאים על ציר הרכבת הקלה.
מנהל רשות מקרקעי ישראל עדיאל שמרון: "מדובר בהצלחה גדולה לשיווק הקרקע הייחודית בידי מנהל מרחב ירושלים ברמ"י , אסף רפלד. הנדל"ן תורם אחוז משמעותי לתל"ג של ישראל ואין ספק ששיווק מוצלח זה יתרום לצמיחת המשק בימי משבר כלכלי ובריאותי"
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "תוספת מאות יחידות הדיור, בתוספת של מתחמי מסחר, מלונאות ותעסוקה על ציר הרכבת הקלה היא תוספת משמעותית לעיר שתחזק אותה ותפתח את כלכלתה. בשנים הקרובות נמשיך ונקדם בניה בכל חלקי העיר ונמשיך לצמצם את פערי הביקוש".